875 visningar och bara drygt 40 svar? nåja... Idag har man iaf trots vädret varit ute och försökt modda styrservo pumpens färste. den yttre bulten behövde flyttas 1 dryg centimeter inåt för att ge plats åt grenröret.
Sen hadde självklart rören vridit sig... vetefn hur det gått til då den varit fastspänd i en annan topp. nåja det är iaf åtgärdat. Kommer bilder imorrn om det inte är sådant dåligt väder!
Som jag skrev i en annan tråd också för ett tag sen... Det är inte antalet inlägg som avgör intresset utan hur många som läser den... Klart roligt att se att den blivit läst 875 ggr..
Om jag vore du så skulle jag försöka högglanspolera grenröret nu när de väl ändå är lösmonterat, skulle ge en fin finish och inte så svårt. fint jobb dock
Om jag vore du så skulle jag försöka högglanspolera grenröret nu när de väl ändå är lösmonterat, skulle ge en fin finish och inte så svårt. fint jobb dock
Nja vet ej om jag ska göra det. Tänkte vira in det i avgasbandage. Man får en mer aggressiv look på det hela då
bildoktornjr skrev:
jaja opel det är ju GM du får ha lycka till med din opel vart bor du ngn stans?
svart eller vitt rör? var det svårt att veta hur mycket plats du kunde använda dig av? Var det svårt att svetsa rören?
vet inte riktigt vad du menar med svart eller vit (hjärnsläpp) ^^ Antagligen vita rör. Jag fick gjort en rostfritt järn utskuret i laser av en kompis efter min mall, på den fäste jag små hylsor. Sedan provmonterade jag och mätte hur långt jag kunde gå ifrån motorn och mot kylaren. Samtidigt så måste man ha det i minnet att rören måste vara en bit ifrån kylaren. Vill ju inte ha 2 mm imellan precis Började sedan att punkta dit rör böjjarna och återmonterade igen. Satt prefekt svetsade sen ihop allt. Kan medje att det är ett rent helvete att få det tätt nere vid förgreningen. Rekommenderas ej för person med låg tolerans
Ska ta å lägga upp lite bilder på bygget. ska bara sitta vid rätt dator först