Haha sikken tur va hoppas att det jag skrev förklarade lite. kolla tråden imorgon så ska jag lägga upp lite byggbilder som jag tog vid byggandet. Har glömt att lägga upp dem! I helgen så ska det monteras på så att jag kan börja mäta ut för böjjarna till det främmre röret.
Ps. ska ha prao på ad center nu i 7 veckor, så nu blir det till att flytta in bilen till stan för total bromsgenom gång och det sista av avgassystemet ska byggas!
Jaha en liten snabb update: Idag har man provmonterat grenröret och börjat måtta för böjjjarna längst ner. Samt så har man plockat ned bakbromsarna eftersom att de har rostat fast... Var inte så grant kan man ju säga ^^ Bilder kommer snart, ska bara hitta usb kabeln
TJosan, idag var det tänkt att jag skulle få klart mina trummor, men när blästringen var klar så visade det sig att svarven var upptagen. så får vänta tills imorgon.
Köppte även motip's bromslack (röd) så att de blir lite färg på grejjorna
Tänkte fråga er gorgare, vad tycker ni? ska jag skaffa klarglas baklyktor eller ska jag tona originalen?
sitter och brottar med tanken säg vad ni tycker Bilder kommer imorrn kväll
Jahopp dax för en liten uppdate. ^^ Nu när vädret varit så fint fick jag för mig att passa på att tona rutorna och faktiskt få tummen ur baken att ge opeln en vårstädning
LAgt på toning på ena bak rutan
Nej men där står jag lillebrossan håller
Monterat å klart på ena sidan Ganska nöjd faktiskt ^^
Passade på att göra en liten vår städning En av två högar som låg i kärran ^^
Andra högen dära
Rent å fint skare va
Självklart när man uppnår så mycket positiva saker så måste det ju dyka upp något negativt, i form av rost denna gången. Detta är vänster bakdörr som får lida med lite ytrost :'(
Ha det bra gorgare, och ös gärna på med kommentarer.
Mitt råd är att köpa fram å bakkjol ifrån Astra GSi, snyggt, rel enklet å billigt att få tag på. Själv hade jag kjolpaket som var lika dyrt som bilen vilket jag ångrar idag.
Sidokjolar ifrån GSi funkar inte då din är 5d men för sidokjolar finns det många universal hos tex Realcar som funkar bra.
Mitt råd är att köpa fram å bakkjol ifrån Astra GSi, snyggt, rel enklet å billigt att få tag på. Själv hade jag kjolpaket som var lika dyrt som bilen vilket jag ångrar idag.
Sidokjolar ifrån GSi funkar inte då din är 5d men för sidokjolar finns det många universal hos tex Realcar som funkar bra.
Lycka till!
Mjo funderade faktiskt på det, och med en dtm läpp nedtill.
Jo det var ett litet ovanligt kit du hade på din bil Fin fint
Och här är en fråga till er gorgare, vad tycker ni:
1: Ha kvar vingen som den är?
2: ta bort vingen och byta till en gsi vinge?
3 Ta bort vingen och ha original vingen enbart?
Kommentera på nu medans man ska gå ut och mecka vidare, har två rutor kvar juh
joo... de blir bra.. öppna dehär forumet igår.. ha inte hunnit planera så mycket.. mera bilder kommer de så fort jag börjat, måste vänta tils man får en lite större ekonomi