2692
Sök

Startproblem Audi Coupe-90

9 Inlägg
22 januari 2007
Trådstartare
Bilen går bra som tusan, NÄR DEN GÅR.

Ibland vid start drar den bara inte runt. Reagerar som om det är lite ström, typ. Men så går den plötsligt igång.

Hade tidigare problem med tjuvström ,men det var ett slutsteg som var kasst.

Kan detta bero på något slags tillslagsrelä?

21 761 Inlägg
22 januari 2007
En orsak kan vara att kontaktytorna i solenoiden är brända och då blir det inte tillräcklig kontakt så att startmotorn kan dra runt.

En annan sak du kan göra är att mäta på batteripolerna när startmotorn inte drar runt, då ser du hur mycket spänningen sjunker när du vrider nyckeln i startläge.

När startmotorn inte drar runt, klickar det bara då eller hörs det ingenting?

61 Inlägg
25 november 2007
Tja!

Har också start problem med min audi 90 2,3E,

den vill starta men den lixom orkar itne. Vart inne på tändmodulen och byta den, men jag vet inte riktigt, men vad menar du med (Solenoiden) Vad är det, och vart sitter den, och vad gör den för nytta. Kan också tänka mig att det kan vara kallstarten som krånglar, eftersom när den har varit kall så blir den otroligt svårstartad..  Kan vara något med spridarna också eller kanske t.o.m bränslepump relät, men det tror jag ganska lite på, Har också varit inne på tändkablarna som kan vara slut, ska chacka nya, men om ni har några andra råd om vad det kan vara för något fel på den. skicka gärna ett GB till mig.. eller svara i forumet. Det går också bra..

Hade alla bilälskare...!!!

21 761 Inlägg
25 november 2007
Solenoiden sitter ovanpå startmotorn, det är ett slags kraftigt relä som med hjälp av en länkarm skickar in startdrevet i svänghjulets kuggkrans.

61 Inlägg
26 november 2007
Tjaba!

Hur testar man om kallstarten är hel eller fungerar.
Vore tacksam för alla svar..

Hade

61 Inlägg
5 december 2007
Tja! Mu har den stannat igen. Vad fan kan det vara för fel, När det är fuktigt så blir det skitsvårt.. Kan det vara en ny kallstartsventil som är problemet. Snälla hjälp mig.. Skulle starta den för 2 dagar sen. Då lixom harklade den. typ som om batteriet var dött. Men det är full kräm i det. Kan det vara något med tändspolen kanske!? eller tändkablarna. När jag rullade igång den.. så hoppade den igång.. Sen när jag varvade upp den. så skakade bilen i början, och kom inte över 40,000 varv. orkade inte.. Brorsan sa att det kan vara att den inte driver på alla cylindrar..

Need Help m8s...!

Sök