vargensgarage skrev:
Cuefa skrev:
Då får man gratulera!
Men det visste vi ju från början att den skulle gå igenom...
Ja en Super bee skulle varit trevligt... E ju lite skadad av David Freiburgers Super bee.
Långt ifrån alla gillar den fronten, jag tycker den är skithäftig!
Är det någor kvar att pyssla med nu, eller är Caprice'n färdig? ^^
Haha, tack - kul att någon var säker på det iaf!
Jo det är som du säger med fronten - men känns som att opinionen svänger över allt mer mot 70-fronten!
Det jag sysslar med nu är att jag försökt skrämma liv i kickdownsoleniden - men den är död trots att jag lagt 12V direkt på stiftet på lådan så nu blir det att köpa hem en ny och fixa det!
Sen ska ventilspelet kontrolleras och ev. justeras.
Diffbromsen låser inte upp - måste rycka locket på tolvbultaren och kolla läget där inne för att se hur vi går vidare.
Och mycket mera småfix - finns väl anledning att återkomma i tråden!
Vettemannen skrev:
En Road Runner kan ju också vara en Super Bee. Annars är den du menar en Coronet. Så har jag fattat det.
/Benny
Nej det är två olika bilmärken. Dodge Coronet och Plymouth Satellite är syskonbilar och är samma bil under skalet. Roadrunner var Plymouths sätt att locka unga köpare medan Dodge´s motsvarighet var Super Bee. Så var det 68-70, -71 baserade Dodge sin Super Bee på Charger eftersom Coroneten då endast fanns som fyrdörrars, Roadrunner baserades alltjämt på Satellite. 1972 var det slut på det roliga
Tack så mycket för den lektionen. Ska försöka minnas detta framöver!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!