Snyggt bilbygge, dock en undrande fråga... varför valde du inte att lägga batteriet i skuffen och dra downpipen på höger sida istället? Blir väl kortare transportsträcka för luften väl... eller är jag helt ute å cyklar?
Snyggt bilbygge, dock en undrande fråga... varför valde du inte att lägga batteriet i skuffen och dra downpipen på höger sida istället? Blir väl kortare transportsträcka för luften väl... eller är jag helt ute å cyklar?
Batteriet satt bra där de satt tyckte jag, va inte iväg för något. Downpipen, du menar tryckröret gissar jag, de blir nog lika lång sträcka om de hade gått på andra hållet, skillnaden är väl bara att båda går på samma sida. Fanns inte plats att dra de på andra sidan även om batteriet va borta, bromsservon och kylaren är ivägen på den sidan.
Snyggt bilbygge, dock en undrande fråga... varför valde du inte att lägga batteriet i skuffen och dra downpipen på höger sida istället? Blir väl kortare transportsträcka för luften väl... eller är jag helt ute å cyklar?
Batteriet satt bra där de satt tyckte jag, va inte iväg för något. Downpipen, du menar tryckröret gissar jag, de blir nog lika lång sträcka om de hade gått på andra hållet, skillnaden är väl bara att båda går på samma sida. Fanns inte plats att dra de på andra sidan även om batteriet va borta, bromsservon och kylaren är ivägen på den sidan.
Aha okej, var bara lite nyfiken... har nämligen sett på ett annat Golf projekt där de drog Turbon via högersidan till intercoolern. Var mera nyfiken vad ditt svar skulle bli, hur som helst. Ser ifram mot den dan du klar med bilen.
Snyggt bilbygge, dock en undrande fråga... varför valde du inte att lägga batteriet i skuffen och dra downpipen på höger sida istället? Blir väl kortare transportsträcka för luften väl... eller är jag helt ute å cyklar?
Batteriet satt bra där de satt tyckte jag, va inte iväg för något. Downpipen, du menar tryckröret gissar jag, de blir nog lika lång sträcka om de hade gått på andra hållet, skillnaden är väl bara att båda går på samma sida. Fanns inte plats att dra de på andra sidan även om batteriet va borta, bromsservon och kylaren är ivägen på den sidan.
Aha okej, var bara lite nyfiken... har nämligen sett på ett annat Golf projekt där de drog Turbon via högersidan till intercoolern. Var mera nyfiken vad ditt svar skulle bli, hur som helst. Ser ifram mot den dan du klar med bilen.
Har sett de med, många bilder är på engelska bilar där dem har bromsservon på andra sidan och insuget vinklat åt andra hållet. Förhoppningsvis provstart om några veckor.
Ett tag sen jag uppdatera. Motorn är startad och bilen är provkörd, går rätt bra med sina 150ponnysar och 1000kg. Men varit lite klydd på vägen. Strax efter den blev startad så börja kamkedjespännaren bråka, den spände inte ordentligt så kedjan rassla. Så byte spännaren men problemet kvarstod. Koppla in oljetrycks mätare och oljetrycket nåde bara 2-2,5 bar cirka. Rev ner sumpen och såg att oljesilen va helt igensatt. Efter rengöring har jag nu ca 6 bar. Tur inte motorn rasa..
Sen va de kopplingens tur att bråka. Hade problem att lufta kopplingen. De visa sig att kopplingsslangen hade blivit igensatt av gummi från slangen som hade lossnat invändigt, bytte slang men hade fortfarande problem. Fick aldrig upp tryck och börja undra om de va nått med tryckplattan. Rev ner lådan och kolla, allt ok. Hade eftermarknads huvudcylinder och slavcylinder. Provade byta till original så funka de prima.
Lagom till koppling funka så började rören på styrservon läcka. Att få av dem gamla rören va ett mindre helvete, de va typ bromsrör som satt där och dem ville inte lossna. Väl borta monterade jag nya slangar ist. Gjorde hållare till mätarna i bilen. Fick sen hem nya framskärmar som posten hade varit mindre rädd om så en skärm hade blivit krokig och repig. Men fick en ny 2 veckor senare. Bilen blev nerplockad inför lack och fick en trevlig överraskning under vindrutan, massa rost. Började skära ut dem dåliga delarna för att kunna lägga i ny plåt men de mesta va så dåligt så beställde en ekonomiplåt. Passat in den nya plåten och svetsat fast den. Sen börjat slipa ner och spackla hela bilen Och sist en kort filmsnutt på när jag provkör bilen. https://youtu.be/VmgyvJWoKos
Lackat karossen, la ett lager igår och fick några rinningar, så slipa ner dem och matta bilen idag och la två nya lager. Fastnat lite dammpartiklar i lacken men rätt ok för att vara garagelack.