21 december 2019
Trådstartare
Hallå! Har en bmw e61 med stora navigator och de, har ju aux i armstödet men tänkte det kunde va skönt att slippa så köpte en bluetooth adapter men lyckas inte få det att fungera vid inkoppling?
Stiftade in stiften som det skulle kopplas enligt alla videos och elscheman jag kunde hitta, är garanterat rätt, även testat koppla på andra ingången men den ska ju tydligen va för telefon eller va det nu va.
Kan koppla upp mig på bt men det kommer ej ljud. Testade jag att koppla det på andra ingången vilket är del så kom det nått dovt diskantljud så vet ju att adaptern fungerar iallafall det är ju garanterat.
Men där alla skriver man ska koppla in stiften är ju där man ska koppla in aux om man eftermonerar det men nu har jag ju redan det så kan det ha nått med det att göra? Kopplade jag bort kontakten vilket man ska sätta stiften i helt så går det fortfarande att spela via aux, borde man skarva sig in på några andra kablar då dom till aux inte verkar sitta i det stycken? Någon som vet vilka kablar bakom stereon som är till aux isf?
Kanske förklarat mig dåligt, hoppas nån förstår vad jag menar och gjort nått liknande. Svårt att förklara men tycker fan jag gjort allt enligt hur man ska göra och ändå fungerar det ej så man blir ju less på det tillslut haha..
Edit. Spelas aux originalingången via optiska kablar? För drog jag ur den så kunde man ej välja att spela musik via aux längre
Tack på förhand!
Senast redigerat av zimpan304 (22 december 2019)
"Körförbud men inte börnförbud" :cool: