11 januari 2020
Trådstartare
Kan börja med att detta inte är en provokation och kommer flätas in i bil.
Något som jag uppskattar enormt att det finns ett starkt motorintresse bland yngre, viljan att skapa något och göra utlopp för detta.
Det jag är att det är enormt konstigt att både föräldrar och lagar gör det möjligt att sätta det dyrbaraste som finns i ett fordon på vägar där hastigheten om än är ovanligt men kan förekomma kan vara 3ggr så hög.
Som vi alla vet som hamnat bakom dessa fordon så skapas det ju många gånger frustrationer bland medtrafikanter när trafikrytmen går från flytande ner till modell bergvägg.
Lika med skicket är totalt bedrövligt på många, inga fjädrar eller kapade, tonade lyktor som får stearinljus att vara som laserstrålar i jämförelse. Jag kan inte begripa hur man som förälder släpper iväg sitt barn i något liknande?
Sen finns är ju problemet lika med mopedbilen, där tyvärr många gånger har jag sett att personer som förlorat rättigheten att köra personbil har istället hamnat i en Mopedbil. Lika här är ju även hastigheten i skillnad mot övriga trafiken, dock av någon anledning hålls dessa fordon i lite bättre skick.
Givetvis är allt detta ovan generellt och således finns det fina välskötta exemplar som är trafikdugliga.
Dock det jag har funderat på många gånger om det inte hade varit bättre att en gång för alla helt nypa av denna typ av fordon och låta dom gå i graven för att istället som några andra länder låta 16 åringar ta körkort.
Då får ungdomarna istället sitta i en miljö där det dom färdas i är krocktestat samt dom får samma trafikrytm som oss alla andra.
Vad tycker Garaget?
Vill ni ha kvar dessa fordon eller lutar ni era åsikter lite åt mitt håll?
Vill bara inflika att vi håller god ton i ämnet, denna tråd är inte skapad på något sätt för att klanka ner på motorintresserade ungdomar utan diskutera för och nackdelar kring fordonen.
"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.