Skruvat ner coilsen och tagit bort hjälpfjädern för att testa och se hur låg den kommer bli fram på ett ungefär och satan vad de kommer bli lågt Så återstår att se hur de blir med dom nya fälgarna som jag planerar på att köpa. Sen får vi se om de blir skärmbreddning eller ej då fronten sticker ut mer än resten av karossen, så kanake blir att jag bygger om fronten helt.
Lite finljusteringar kvar men i sin helhet så är bagaget klart. Och tacket är äntligen på plats, ska lacka alla ljusa plastgrejer svarta men de tar vi en annan gång då de va ett helvete att få tbx taket. Sen modda jag lite mer med front gallret och även plastat igen de lilla mellanrummet som kommer bli Så de va bara skapa en form mall och sen klä in den i alufolie då jag inte hade nåt släpplim och polyester sätter sig knappt på alufolie. Så nu ska de bara på med ett lager spackel och sen lite slipande så är fronten klar för lack
Fronten monterad och klar, va tvungen att höja bilen 1cm annars tar jag mig inte ut från uppfarten utan att fronten lämnas kvar Så nu återstår de bara att laga sidokjolarna så blir de nog bra
Blev en svöng till skroten idag för att inhandla nya sidokjolar då dom gamla hade verkligen gjort sitt. Så kommer rulla med e46 sidokjolar i sommar. Så nu är dom moddade och plastade så imorgon blir de förmodligen att slipa ner dom och börja fixa dom inför lack.
Hittade även en liten "diffuser" från en Audi a6
tänkte sätta dit för att få den stora diffuser mer rak för just nu är den lite böjd och de stör mig xD
Slog upp mina vackra gröna ögon ganska tidigt idag så haft all tid i världen att fixa med bilen, fått på sidokjolarna idag, och det börjar fan likna en bil i min smak nu xD Sen började jag plasta taklisterna då opel av nån konstig anledning inte har tillverkat hela lister till kombi modellen, så då får man göra jobbet själv. Så nu ska bara sista lagret med finspackel slipas ner sen göra dom dom klara för lack
Dessa j*vla lister ger mig huvudvärk.. Först så slipade jag ner dom, la på grundfärg, sedan röd färg och allt såg skit bra ut. Sen när klarlacken skulle läggas så blev de helt plötsligt en massa småbubblor över hela listerna.. Så nästa dag våtslipade jag ner alla bubblor och sen tänkte jag lägga ny klarlack men råkade slipa för djupt så de va ju bara att slipa ner dom till grunden och börja om..
Sen såg jag lite bilder på Instagram och då va det kört.. Så la ny grund, på med rödfärg, sen la jag över spets, på med svart färg över och sedan klarlack. Så vi får väl hålla tummarna att resultatet inte blir helt åt helvete då det är första gången jag testar mig på nåt sånthär