Calsonic skrev:
Kör en V50 d2 sen några månader. Stadskörning är den lite små jobbig pågrund av vridmomentet, ofta man får gå ner i ettan. Landsväg och motorväg är den kanon. Snittar mellan 0.45-0.5l/milen blandad körning. Har kommit ner i 0.4l/milen långkörning.
orginal går inte att köra 1.6an det är meningslöst i en stor v70 finns roligare sätt att fördriva tid på

optimerad så blir den bättre men inte bra.. men då går den åtminstone framåt..utan att man behöver putta fart ;-)
men skulle ju personligen springa åt andra hållet.. vem vill ha en ford motor i en bil?
då är 2.0an mycket trevligare men problem på dom när dom sitter i volvosarna men inte i någon annan märklig nog..
Egr är ju en stor svaghet på 1.6an
vet att förra chefen hade stora problem på sin s80 med 1.6:an den kunde dö exakt när som helst vet inte riktigt vad det var för fel.. men motorn är för tråkig att stå ut med enligt mig..
medans jag är TOK nöjd med prestandarn i min 407:a med 2.0hdi maskinen samma 2liters maskin som volvo har.. bra ork och inga problem att komma upp i 210 utan minsta svårigheter fast den sitter i en relatvit klumpig fransk skrothög och endast 136hk...
Senast redigerat av Growe (10 mars 2020)
Kör fort så hinner inget hända...