Här kommer en tråd om mitt senaste projekt, har renoverat många Corvetter tidigare men tyckte nu att det var dax för en plåtbil. Jag gillar amerikanska muskelbilar, de ser tuffa ut och går bra ( iallafall rakt fram... ) men jag... Visa mer
Oh my god! Inte lite rost runt framrutan!! Men bra ser det ut att ha blivit!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Breda däck ska det vara, original inneskärmar bak kan kanske rymma 275-285 men jag vill ha 305-315 ( eller bredare ) så det var bara att bredda.
Detriot speed engineering (DSE) har fina inneskärmar ( man byter bara inre delen av inneskärmen) de är breddade 3” och för ett hyfsat pris (395$), problemet var bara att det skulle kosta dubbelt så mycket när de var i Sverige pga stor kartong, skatt o moms...
Det var för dyrt, så det var bara att tillverka själv.
Köpte 2 nya inneskärmar från Camaroskroten för 2000kr sedan var det bara att sätta Igång.
Började att kapa ur gamla inneskärmen och annan plåt som satt i vägen.
Nästa problem var att styraxeln från kuggstången gick rakt in i ena headersröret pga att det är anpassat för styrsnäcka.
Så jag funderade lite och kom fram till att det skulle gå att få axeln att gå mellan rören men då fick ena röret dras om så att det blev helt rakt istället.
Efter att röret blev omsvetsat blev det bra, tillverkade sedan ett fäste för en uniball så inte rattaxeln inte låser sig då jag använder en dubbel styrknut.
Här är även den nya rattstången med tilt monterad.
Det här måste ju följas! Satan så läckert det blir En 6-cyl originalbil är väl perfekt att utgå ifrån istället för att bygga om en betydligt ovanligare RS t.ex.
Tycker du gör helt rätt! Du har väl koll på The Crusher Camaro som David Freiburger har byggt om en miljon gånger antar jag? Den har ju gått samma väg, var också en 6-cyl från början