3377
Sök

Vilken nippel och bromsrör bak till Volvo V70 -06?

638 Inlägg
24 april 2020
Trådstartare
Lyckades dra av nippeln på bromsröret när jag bytte bromsslang höger bak på min Volvo V70 -06... Jag tänkte göra det enkelt för mig och köpa färdigkonat bromsrör på biltema och sedan köra deras skarvnippel lite längre bak på röret där jag kommer åt att kapa. ( https://www.biltema.se/bil-reservdelar/ … arvnipplar )

Men vilket rör hos biltema passar mitt system, och vilken nippel är det, är det någon som har koll på det?

Eller har dom inte färdigkonade bromsrör kanske? Har för mig att dom har haft det tidigare att det är konat i ena änden.

Såg nu att mekonomen hade bromsrör som verkar vara kompletta och färdigkonade med nipplar, stämmer det eller är det bara visningsbilden som ser ut så?
För är dom kompletta och bara att montera dit så tar jag nog och köper den istället för biltemas så slipper jag kapa röret.
Senast redigerat av Renjägarn (24 april 2020)

Kommer väl nånting här snart!

716 Inlägg
24 april 2020
Finns nog endast med kona i båda ändar ,har aldrig sett med kona i en ände..Du får väl köpa ett och kapa ena änden om du vill skarva,med en skarvnippel, men se till att rören du vill skarva är helt rena.

638 Inlägg
25 april 2020
Trådstartare
Hittade som sagt komplett via mekonomen, men det verkar vara nästan en veckas leveranstid på dom när jag ringde och frågade. Så nu lutar det åt biltema ändå. Men är det någon som vet vilken nippel det är, eller vilken stigning det är på gängorna? För Biltema har ju ingen som helst koll på detta hmm

Kommer väl nånting här snart!

Sök