Då har man äntligen fått hem färgen och resten av underredet är behandlat med rostskyddsfärg. Färgen som lackeraren tog hem åt mig är redan en färg med rostskydd i sig men jag behandlade extra på dom delar som kommer vara på utsidan. Så golvet på insidan kommer jag endast måla med färgen jag fått hem nu. Så hoppas det blir bra. Jag väntar dock fortfarande på att vajrarna ska komma hem innan jag svetsar igen tunneln igen.
Snyggt vad badar du delarna i, och vilken färg använder du efteråt? Bara nyfiken
Jag badade delarna i citronsyra, testade även elektrolyt men jag föredrar citronsyra för då behöver jag inte ha samma uppsikt över badet. Men båda ger väldigt lika resultat. Färgen är den som syns i något av tidigare inläggen. Det va en ganska stryktålig färg som lackeraren rekommenderade
Hej! Kolla in "Mustie1" på YouTube. En kille som gillar gamla VW. Finns många intressanta filmer med olika VW som "Mustie 1" håller på med. https://www.youtube.com/watch?v=yMk1rveUnk0
Fick nyss hem lite grejer, bland annat sänknings sats till framvagnen som jag svetsat på. Jag har tagit lös ”rören” till bakaxeln och borstat bort rost. Så nu är framvagnstommen och bakaxlarna redo för lack. Blir nog lackering imorgon om allt går som det ska
Känner det är dags för en liten uppdatering. Jag har äntligen fått hem vajrarna plus gaspedals fästet som ska svetsas fast i golvet som jag väntat på så länge. Så nu har jag äntligen kunnat målat undersidan, men såklart så tog färgen slut men mer är beställt. Jag har även fått hem det mesta inom broms väg som ska bytas ut till nytt o fräscht.