Benze skrev:
Uppdatering efter kvällens försök till att fixa allt, men det sket sig.
Låsen började jävlas och bilens låstes konstant när man öppnade den, så fort man rörde lås upp knappen låste biljäveln sig, och fortsatte försöka låsa sig i sektioner, typ 12 låsljud, sen paus, sen 8 låsljud, sen paus och så vidare.
Det hjälpte att följa Simlars förslag att checka komfortstyrdonet, det lät som nån hamrade riktigt arg inifrån, och boxen var lätt fuktig (borde jag beställa ny eller testa att ha den på tork?) och när jag drog loss kablarna slutade låsandet, men det gjorde ingen skillnad på fönstren.
Så nu, fönsterfanskapen, detta är situationen.
Föraren: Funkar normalt, upp och ner på förarsidan, man kan göra så att alla fönster runt om på bilen åker ner, men inte upp.
Passagerarsidan fram: Går att dra ner fönstret, men inte upp.
Passagerarsidan bak: Går att dra upp men inte ner???
Förarsidan bak: Kabeln avklippt av förra ägaren, han sa att de åkte ner av sig självt så just nu chillar det bara.
Jag har checkat alla säkringar jag kan hitta som handlar om fönstren, jag har checkat "circuit boards" under ratten som ska vara nån limit på hur långt fönstren får åka ner, jag har testat att switcha runt de olika knapparna till olika dörrar med samma resultat, jag har försökt kika efter kabelbrott i dörrarna men inte hittat något.
Så vad i hela friden ska jag göra nu? Sälja den billigt och skaffa mig en 740? Bygga folkracebil av den? Har nån något tips var jag kan kika nästa gång?