2530
Sök

Celica st202 överhettas och dricker kylarvätska

26 Inlägg
23 juli 2020
Trådstartare
Hej har upptäckt ett problem med min 94a ST202, den överhettas och dricker mycket kylarvätska.

Grejen är att det hände bara sådär, hade åkt hem från jobbet och skulle sedan iväg till en kompis och hinner åka cirka 15 minuter och ser att tempmätaren nästan är vid det röda sträcket.

Har spolat ur kylsystemet och fyllt på med ny kylarvätska men den överhettas ändå, om jag öppnar kylarlocket efter bilen har svalnat så behöver jag fylla på i kylaren igen för att den inte ska överhettas men efter ett tag så börjar den igen.

Har lämnat in den på trygghetsservice och då kollade toyota ifall kylaren läckte men det sa dom inget om så skulle uppskattas enormt om ni som är lite mer kunniga än mig skulle kunna ge mig tips på vad det skulle kunna vara

1 701 Inlägg
23 juli 2020
Hmm, Topplockspackning e´väl ingen konstig gissning... tom. Toyota går sönder ibland. inte vanligt..men det händer. mvh/husse

1 283 Inlägg
23 juli 2020
Ryker den vitt vid gaspådrag eller är blir kylarvätskan "mjölkig"? Det är klassiska tecken på topplockspackningen.
Har du luftat bilen ordentligt? Jag får lätt problem med min 300ZX inte luftas korrekt vid byte av kylarvätska och då blir kylningen riktigt dålig

201 Inlägg
23 juli 2020
Tror också på topplockspackningen eller spricka i toppen/blocket.

Sök