Hej kanske finns många av dessa inlägg där folk visar hur de byter till turbo motor men här kommer ett till. Detta är mitt första motorbyte och min första tråd på garaget så mycket finns att lära sig. Men detta är ett projekt som... Visa mer
Nu har jag rengjort hyfsat bra har några kablar kvar att torka av men nu ser man framvagnsbalken😃, har även lackat till lite smått på turbon. Sen till en sak som många kanske tycker är oseriöst att bygga motorkuddar av hockeypuckar men jag tyckte det skulle va kul att prova o gillar jag det inte byter jag det👍🏻
Fått hem lite delar så som skivor o klotsar runt om samt stabbstagen som behövdes bytas ut🤣 lite slangar åkte på motorn med nya slangklämmor och nu har jag nog köpt på mig allt för att göra ett ryck med att få bilen till o starta iaf😁
Blir det bra yta med wrinkle paint? Var lite svårt att se på bilderna
Jag ska vara ärlig så kan det bli jävligt bra men jag fick rinningar då det är väldigt lätt och på burken stod det att man skulle lägga 3 tjocka lager men lägg tunna lager så ska de nog bli fint
Tjo nu går det fort framåt o jag har inte lagt upp för att garagets hemsida har strulat för mig men nu funkar allt och bilen börjar ta sig och motorn sitter på platts med en m90 bakom sig samt en förstärkt tryckplatta och en liknande original lamell framtaget för enkelmassiga svänghjulet jag kör med. Byggde en egen växelspak av ett rör från min domkraft som fick offra sig🤣 började o fixa med laddtrycksmätare på a-stolpen Jag räknar la med att starta bilen nu i veckan 👌👌
Senast redigerat av Albin-Bertilsson (26 oktober 2020)
Hej ett tag sen jag skrev nått men har pillat ihop det mesta bara lufta kopplingen och sätta dit kylfläkten med tempgivare och relä, har också satt dit original fjädrar inför besiktning
Så då var den nästan klar bara lufta kopplingen och på med ljuddämparen så hoppas jag att den rullar igenom besiktningen med😁 Kylfläkten är också på platts nu med relä o temp givare från de blå varuhuset 🤩