Hej kanske finns många av dessa inlägg där folk visar hur de byter till turbo motor men här kommer ett till. Detta är mitt första motorbyte och min första tråd på garaget så mycket finns att lära sig. Men detta är ett projekt som... Visa mer
Då har bilen varit ute på parkeringen och varmkörts sen in och efterdragit toppen till 120nm det ända som saknas inför bess är en ljuddämpare och få tutan till att funka 😁
Nu är bilen klar och jag väntar på reggbesiktning så på senaste har jag fixat sånt som tutan och ljuddämpare, slutrör och gjort ett oljebyte nu ska jag fixa lite utvändigt på bilen och kanske lacka om framskärmarna
Då har jag gjort första försöket till att regga med b230fk men fick nedslag då allt måste vara helt original från en b230fk. Jag har 531 topp vilken jag inte fick ha Gröna r spridare fick jag inte ha men jag sa att spridarna satte jag dit för att det är hög Ohm på b230f och låg Ohm på b230fk så i min bil sitter det inga motstånd vilket betyder att jag slapp sätta i motstånd om jag satte i gröna-r då de är hög Ohm, Kunde jag bevisa det via fakta kunde han tillåta det sa han Min race katt fick jag inte ha samt att bilen låter för mycket. Jag kanske hittat ett helt 940 turbo system som jag slänger på och skiftar la toppen slänger i nån billig packning jag har liggandes sen får jag sätta tbk allt igen. Inget roligt sånt här som får folk att tappa intresset men men nu har jag lärt mig har en månad på mig att byta innan det blir en helt ny reggning
Då va 530 toppen på platts tror det satt en M kam i den men det får funka denna korta period, har även beställt nya motorkuddar då mina hockeypuckar vibrerar lite mycket men det va kul o prova😝
Tråkigt att den inte gick igenom... När jag regga min med samma motor så hade jag andra spridare(Saab aero) och annan topp än org. Dock org kat. De brydde sig inte om det. Verkar vara lite lotto vem man får som reg-besiktningsgubbe
Tråkigt att den inte gick igenom... När jag regga min med samma motor så hade jag andra spridare(Saab aero) och annan topp än org. Dock org kat. De brydde sig inte om det. Verkar vara lite lotto vem man får som reg-besiktningsgubbe
Aaaa lite så är det faktiskt men nu har jag satt på topp, grenrör och insug så nu bara alla slangar och remmar kvar så en kväll i garaget
Så då var det kirrat och klart, 530 topp o avgassystem bara försöka få dit original spridar motstånd för det går inte regga med nått annat än original spridare enligt han som gör jobbet
Senast redigerat av Albin-Bertilsson (19 januari 2021)
När jag reggade 760 så enligt den som gjorde det fick jag inte ha sportluftfilter så blev tvungen arr bygga en luftburk😂 för det är lite dåligt med plats om man har abs😂
”Ska bara byta bränslepump” slutade med att bränsleröret på amaturen gick av samt att alla slangklämmor pillade man av med mejseln för de va så rostiga, jippi vad kul älskar när de händer🤩 Ska se om jag kan få tag i en ersättnings amatur i plast men dom är inte gratis och sådär lätta att få tag i🍑🍌
Lyckades hitta en amatur på tradera men den va inte gratis sen så lyckades jag pilla ihop allt med bränslepump från mr-tunning 255l/h😝 Fick byta till 8mm slang som va lite längre då det va raka anslutningar på denna amaturen, det var lite jävligt och frustrerande men nu sitter det monterat i bilen och allt funkar👌
Har även besiktat klart bilen så nu går den 2 år så idag slängde jag även över 531 toppen igen och 3” avgassystemet så imorgon blir det att kolla så allt funkar😃
Senast redigerat av Albin-Bertilsson (16 februari 2021)
Var ett tag sedan jag laddade upp nu men använder bilen varje dag och den funkar klockrent men innan jag trimmar vidare måste jag hitta en nyare bil att köra till vardags 😝
Senast redigerat av Albin-Bertilsson (10 april 2021)