Följ Med på en Riktigt roligt resa med mig att bygga en Volvo PV Quattro som ska SFRO besiktas efter alla Deras regler Donatorbil är från en audi a6 v8 quattro Som ska bli uppskrämd
Fick pysslat med det tradiga på motorn och det var o dra ut gamla ventiltätningar o slå in nya. Sen montera ihop toppen igen. Inväntar tid för planing utav topparna 🙂
Fy fan fan vilket sjukt bygge. Av positiv karaktär då alltså! 😯 Du håller ju så högt tempo att man inte ens hinner läsa ikapp 15 sidor! Är inte kunnig inom att para två helt olika fordon med varandra, så får bistå med ramsor där jag skriver hur jäkla imponerad jag är, och hur grymt kul det är att läsa tråden 😁
Tack så. Hjärtligt🙂 första gången för mig med att para ihop två bilar ochså gäller bara att ta sin egen takt och var vän med goggle 😂
Lucif3r skrev:
Ja, den kommer ju verkligen bli udda. En fyrkraffsad PV i hotrod-stuk Ska bli spännande att se slutresultatet, men det blir säkert kanoners
Tror den kommer bli riktigt fräsig😅 man vill ju ut o sladda när snön kommer 😂
Motorblocket är färdigt. 🙂 Fick planat topparna samt monterat ihop kamrem m.m. Nu ska insugen bara färdigsvetsas mot insug flänsarna sen börjar skapelsen ta form 😋
Varit lite tyst här men har gjort lite grann på motorn. Det är ju kallt ute då kan man inte skruva 😂 men sammanfattning är att jag skulle montera fotpackningarna till. Förgasarna men dom är ju under all kritik från misab passar riktigt dåligt. 😴 Gick o lösa men tycker det ska passa om man köper nytt 🤔. Inte mycket kvar på motorn nu behöver köpa ett oljeflyttar kit så jag kan trycka ner den i bilen för en eventuell uppstart 🙂
Coolt! Blir den stum-monterad? Såg väldigt nära ut med ventilkåpan på höger sida men det kanske är en synvilla? Jäkligt fränt hur som helst! 👍🏼
Coolt! Blir den stum-monterad? Såg väldigt nära ut med ventilkåpan på höger sida men det kanske är en synvilla? Jäkligt fränt hur som helst! 👍🏼
Klantade till mig när jag svetsade stagen ner då motorn inte satt i då så slår emot ventilkåpan så måste kapa lite i den och vinkla fyrkants profilen så den går fritt. Vill helst inte åka stum monterat då skakar ju hela bilen 😂😋
Klantade till mig när jag svetsade stagen ner då motorn inte satt i då så slår emot ventilkåpan så måste kapa lite i den och vinkla fyrkants profilen så den går fritt. Vill helst inte åka stum monterat då skakar ju hela bilen 😂😋
Var lite så jag tänkte också ^^ Ja, det går ju att rätta till i alla fall 👌🏼 Kommer bli as-nice!
Ser fram emot uppstartsvideon så man får höra besten!