Följ Med på en Riktigt roligt resa med mig att bygga en Volvo PV Quattro som ska SFRO besiktas efter alla Deras regler Donatorbil är från en audi a6 v8 quattro Som ska bli uppskrämd
Projektet står lite Still just nu pga vintern har anlänt till Skåne 😋 men fick skrotat a6 karossen då allt är borta som jag behövde till pvn 🤗 .
Fick gjort lite efter jobb idag på pvn. Kapade frontplåten samt rensade den på kylarplåten så motorn fick plats 🙄 goda nyheter är ju att teatrarna kommer sticka upp genom huven 🤗 nästa tillfälle blir att bulta ihop halvorna mot skärmarna ordentligt så jag kan lägga i bitarna i frontplåten 😄
Kommer bli brutalt med trattar ur huven! Nu ser man verkligen hur långt fram motorn sitter, till skillnad mot en B4B eller B18/B20.
Haha ja den e väldigt långt fram. Och kommer flytta hjulhusen på skärmarna 80mm för att få rätt på centrumlinje och så 😴 ibland undrar man vilket projekt man startat 😄😂
Dagens pyssel blev fronten färdigbreddad samt huven ochs. Men stötte på enorma problem med att motorn orignal på Audi är lite vinklad uppåt i framkant så förgasarna är inte i jämnhöjd får förgasare 1 till 3. Så bakre förgasaren stack bara upp 2mm medans förgasare 1 stack upp 10mm. Det resulterar ju i att jag måste bygga ett scoop men att bygga ett scoop på en pv huv i framkant är ju en väldigt svårt nöt att knäcka. Prövade göra ett scoop. Skriv gärna vad ni tycker om det. Kom gärna med kritik 😄🤗
Problemet är ju att scoopet kommer så himla långt fram iomed motor är långt fram 😥 men kan ju försöka bygga ett eget som kan göra att det det fungerar. Finns det någon fördel med att själva utsuget kommer bakifrån?😐
Ändrade planer. Låg o spånade på scoop igår och fick inte något bra fram i huvudet så ända rätta o göra var att ändra om på insuget så förgasarna ändrade lutning så dom blir så kallat raka mer bilen så dom inte följer motorn. Så trattarna kommer vara framme utan scoop 😄