Bakvagn, byte av bussning. Fick kapa bort fästet till bromskraftfördelaren från mk2 axeln då Mk3an hade Abs och har då ingen monterad. svetsade fast den på mk3 axeln Jämförelse mellan bredden Mk2 vs Mk3 och mk3 vagnen har även inbyggd krängare
Tagit pedalställ från en Corrado tidigare modell, Passar bult in Fäste för kopplingscylinder från Passat så kallat "Non abs Bracket" på original 9" servo kör med 23.8mm Huvudbromscylinder från transporter
Framvagn på plats och Inställning av styrservo och styrstag enligt fabrikspec. byter till Corrado/passat tvärbalk för att få mk3 motorfäste och rätt lutning på motorn. letade bra nog länge innan jag hittade någon och när jag väl hittade så fick jag tag på 2, behöver någon så säg till.
Har Byggt om motorfästena med hockey puckar, blev stumt och fint.
För trigger till Vems sprutet kör jag med VAG 60-2 trigger lite filande på blocket för att få dit givaren, för att pressa på ringen använde jag svänghjulet och drog åt, gnaska pilligt jobb
Blocket tillfixat ARP till topp, 12.9 skruv till Överfall, urfilat för H-profil stakarna, Smidd vevaxel Lagren till mellanaxeln bytt, Dom har varit sopslut på de golf Mk2/Mk3 motorer som jag öppnat. Det innre av dom är inte så trevligt att få dit
Byggt downpipe och är i princip klar med avgassystemet 3" med övergång till 2.5" Blir ganska tight med 3" Dp Kör med rör utan skarvmuff och V-bands klämmor