Beställning på slutsteget Kicker ZX700.5 och basen Kicker Solobaric L7 10" gjord. Gick på strax över 4000kr med frakt. Rimligt pris på tanke att basen har jag sett för ca 3000 ny och steget för 5000 beg här i sverige.
Nu till första frågan.
Är det värt att lägga 800kr på kickers strömpaket 20mm2 och 300kr på 2st DLS Classic lågnivå kablar? (Jag behöver lågnivå för 4ch)
Sedan funderar jag över kondningen. Jag tänker inte fråga ifall det behövs eller inte. Jag har läst för många trådar om olika åsikter och jag vill inte starta en konding tråd till. Jag kommer koppla in steget o testa, o ifall jag känner att det behövs skaffar jag en sen. Men då undrar jag MDS 1 farads eller DLS 1 farads kondning? Det är min fråga.
Nu till huvudfrågan. Jag har kollat på kitsystem för fram. Jag har 6.5" i dörren och 1.75" i diskanter. Jag vill kunna stänga av baslådan o ändå ha hyffsat bra ljud i bilen. Jag lyssnar mest på sådant man hör på ute tex "Bob Sinclair - Rock This Party", och faktis basshunter. Det är den typen av bas jag vill ha.
Sett en Kicker ES (artnr05ES65 på dbakuten)
http://www.dbakuten.se/ShowProduct.aspx … mp;cat=140det finns en större KS men jag vet inte ifall det är värt att lägga till 800kr.
Men enligt många har jag hört att kickers högtalare skriker mer och passar inte min musikstil.
Så en kompis rekomendera Magnat Pro. Som enligt honom var mer en allätar högtalare.
PRO 2160 på nardik.
Så vilken tycker ni att jag ska välja. Jag hade tänkt att köpa likadana men 5.25" för bakdörrarna utan diskanter. Helst vill jag inte att det ska gå på mer än strax över 2000kr för fram och bak system. Men jag har oxå läst att man ska satsa mer på framsystemet och kanske tom skita i bak.
En annan sak jag måste tänka på med är att dörrarna i mazda 6:an skrammlar lätt och det är svårt att komma åt att dämpa dörrarna med asfaltsmatta. så kanske inte för kraftiga högtalare heller.
Steget klarar 4 * 70W rms på 4ohm men jag kan ju skita i bakhögtalarna och brygga de och då har jag 2 * 130W rms istället. Subutgången har 420W rms på 2ohm som räcker gott till L7 10"
Så vad tycker du? Vilket kitsystem på 6,5" med 1,75" diskant ska jag välja för mitt ändamål