axxet skrev:
Jag skter i vad ni säger, jag fortsätter putsa..
Och det beror på att vi gamla som vårdar våra bilar, vi dömer hunden efter "håren"..
Mjaa axxet, jag brukar kunna hålla med dig i dina inlägg i olika trådar.
Men nu måste jag säga emot dig.
För det första är jag äldre än du är.
För det andra så tvättar jag nästan aldrig mina bilar - har för närvarande endast tre bilar, tyvärr!
Som exempel vill jag berätta att den Honda jag köpte ny för snart 5 år sedan aldrig är tvättad.
Rutor och lampglas torkas vid behov.
Bilen är tråk-grå och ingen smuts syns.
Värsta insekterna avlägsnas från fronten.
Min senast inköpta bil, en Jimny, är inte tvättad i år, trots regelbundna besök i "spenaten".
Den skattebefriade Citroen:en har nog inte tvättats någon gång under de senast 10 åren.
Senaste gången jag kan påminna mig att den tvättades och dammsögs var inför besiktningen som 30-åring av MHRF(för att få förmånlig försäkring).
I min "åldersgrupp" köper många nya bilar.
Men bland de jag känner finns, med undantag, inga "putsbögar" som tvättar bilarna varje år.
Det gäller att inte köra på vägar som är "klistrade" inför asfaltering, eller nylutade vägar i Norrland..
"Putsbögarna" finner man bland dem som köpt sin första begagnade äldre Volvo.
För att inte tala om nyblivna ägare till BMW och AUDI, som lägger ner ohemula summor på okomfortabla jättehjul med knappt något gummi på fälgarna.
Men de halvgamla "fjortisarna" växer väl på sikt till sig och inser att bilarna är fortskaffningsmedel och inget annat.