Hej!
Har under en ganska lång tid haft i tankarna att en busbil måste införskaffas, men på grund av osäkerhet kring jobb i dessa tider har det väl inte riktigt varit lämpligt att köpa någon än.
Efter massa månaders funderande känns det som en turbokonverterad gammal (E36, alt E30) BMW är det mest rätta. Men det finns fortfarande många frågor.
Mina krav är egentligen följande:
Budget. Har ingen speciell budget men det ska vara "billigt".
Mycket effekt. 400whp+ åtminstone.
Så enkelt som möjligt. Har ej tillgång till ordentligt garage och har egentligen väldigt lite erfarenhet av att skruva i bilar.
Direkt skulle jag kanske kunna lägga 80 000 kr på bilen förutsatt att jag först säljer min nuvarande bil.
M50B25, cooperring-packning och ARP toppbultar verkar ju vara ett vinnande recept. Någonting jag har väldigt lite koll på är växellådor men det man läser i var och varannan annons är att de har ZF-växellåda, det är väl typ det som är original till kanske till och med de flesta av E36:orna?
Ska man köra obesiktat eller ska man sikta på en bil där man kan plocka av turbon och köra sugmotor till besiktningen? Ifall man ska tillfälligt köra sugmotor, måste man ha en egen mapp för det eller kan man köra med sugmotor på samma mappning som med turbo?
Obesiktat känns rent spontant skönare men polisens ANPR-kameror gör väl att man "torskar" i princip varje gång man är i närheten av en polisbil?
Hoppas nån åtminstone kan hjälpa till med någon av mina frågor eller har tips på nånting jag kanske inte ens funderat på