30 oktober 2020
Trådstartare
Hej på er alla, kan nu berätta mer om mitt problem, det blev nästan som ett antiklimax det hela, samma dag som den nya mottrycks givaren kom ringde en kompis o frågade om jag kunde hjälpa honom flytta lite möbler o han hade hyrt ett släp, så vi åkte till macken där han hyrt släpet o jag kopplade till allt, men inget lyste på släpet, så jag drog isär kontakten o sprayade oxidlösare i kontakten o ruskade om den lite, och då började allt att lysa på släpet, när jag sätter mig i bilen, så hör o häpna, så är motorlampan släckt o bilen går perfekt igen, till saken hör att jag har en sk. övergångs kontakt från morden kontakt som är på bilen till den äldre modellen som jag har på min släpvagn, o den kontakten har suttit där i minst fem år utan att jag tagit bort den, o när jag tog ur den såg jag det var både oxid o smuts i den, och det har tydligen gjort så krypström gått åt olika håll o lurat felkods läsaren att det var avgas mottrycks givaren som var trasig, så summa sumarum, bilen går perfekt o ingen lampa lyser efter motorn har startat, så detta gör att jag har lärt mig att tänka på de enklaste lösningarna först. vill också passa på att tacka er alla för hjälp och intresse. Mvh. Lars