3313
Sök

nissan 200sx s13 på 3 cylindrar hela tiden. HJÄLP!

58 Inlägg
27 januari 2007
Trådstartare
som texten säger.
en 92 års modell som går på 3 cylindrar hela tiden. bytt tändsstift, tändfördelare och skiftat runt tändspolar men går frtfarande bara på 3. tror det är på ettans cylinder (var det sist jag kolla). HJÄLP MEJ SNABBT!!!

mejla gärna då jag inte är inne så ofta.
tack på förhand:)

gasa tills de rasar. sen kommer problemen!

Rörpulare
1 453 Inlägg
27 januari 2007
spridaren?

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

58 Inlägg
27 januari 2007
Trådstartare
den får bensin... så då kan d ela inte vara de?

Rörpulare
1 453 Inlägg
27 januari 2007
nijo skrev:
den får bensin... så då kan d ela inte vara de?

testat bytta spridare? kan vara brytning i sprutdimman så de inte tänder mm....

"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

58 Inlägg
27 januari 2007
Trådstartare
de har jag iofs inte gjort. men sist jag kolla så fick dne igen gnista.

Rörpulare
1 453 Inlägg
27 januari 2007
på 1:ans cylinder? men du testade väl byta tändspolarna och då blev de gnista eller? annars kan de helt enkelt vara att 1:ans tänspole e paj...

58 Inlägg
27 januari 2007
Trådstartare
nä den är död på ettans oavsett spole. nya stift med.
kan den ha skurit då? den la ner när jag varvade upp till ca 4500rpm.

Rörpulare
1 453 Inlägg
27 januari 2007
Har bara 3 alternativ till dej då... 1- topplocks packningen rykt.. 2- ingen ström till spolen och 3 spridaren!

58 Inlägg
27 januari 2007
Trådstartare
topplockspackningen kan jag väl bara leta efter vattenläckage?
och spridaren är väl bara och lossa på insuget och rengöra de och se hur de funkar. men ström till spolen. kan vara vilken kabel i hela bilen som helst typ?

Rörpulare
1 453 Inlägg
27 januari 2007
kan väl ta en amper mätare och kolla samt skit och rengör spridaren sätt dit en från de fungerande! och om de e de har ja 12 st som ligger bara så du vet wink

58 Inlägg
27 januari 2007
Trådstartare
låter kanon de!(Y) tackar för hjälpen tills vidare. blir lite mer mekande imon!smile

Rörpulare
1 453 Inlägg
27 januari 2007
bra de lycka till smile

Rörpulare
1 453 Inlägg
27 januari 2007
Annars de värsta tänk bara är att du har skurit 1:ans cylinder.. "den närmast torped väggen" och då e de lite tråkigt...

58 Inlägg
27 januari 2007
Trådstartare
ja de är inte så lite tråkigt. då kanske man o andra sidan får en ursäkt att borra upp skiten och bygga en renodlad rasermaskin:D

Rörpulare
1 453 Inlägg
27 januari 2007
Ja menar de wink

727 Inlägg
27 januari 2007
har du kollat kompet? jag hade en bränd avgasventil i min förrförra blåa 200:a då bytte ja motor å trimmade lite extra tongue

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

.......
2 655 Inlägg
27 januari 2007
måste bara få säga detta. alla säger att nissan 200 är så förbaskat bra, men varför skapas de typ minnst en tråd i veckan om just nissan 200 att nånting gått sönder eller är de ni som äger som inte kan köra?. inge illa menat om er eller bilarna men de verkar inte va nå speciell kvalite på de där motorerna...

2 117 Inlägg
27 januari 2007
Det är kanske lite dumt att generalisera och dra alla över en kam. Man får inte glömma att 200:an har blivit enormt populär och att det rullar många sådana i Norden.

En av de större bilklubbarna i Sverige är www.200sx.nu

Jag tror att anledningen till de många inläggen om felsökning, tekniska frågor mm är att många medlemmar på Garaget har en 200sx och att det finns mycket erfarenhet att ta hjälp av här.

Missköts bilen så får man ta konsekvenserna, tar man hand om den och sköter oljebyten och justeringar så är det en mycket hållbar bil som ger mycket körglädje, trimmad som otrimmad.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
27 januari 2007
nijo skrev:
som texten säger.
en 92 års modell som går på 3 cylindrar hela tiden. bytt tändsstift, tändfördelare och skiftat runt tändspolar men går frtfarande bara på 3. tror det är på ettans cylinder (var det sist jag kolla). HJÄLP MEJ SNABBT!!!

mejla gärna då jag inte är inne så ofta.
tack på förhand:)

har samma problem fast för går inte fast för mig går tydligen inte 2an, vet inte hur dom är placerade riktigt så :S

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Däcknötare
82 Inlägg
28 januari 2007
Hmm detta verkar vara nåt standard fel, har en kompis med samma problem på sin s13... Vi körde komptest på den dessutom, plus nya stift och den har gnista :S kan ju finnas nåt sammanband mellan dessa kanske?

Sök