2929
Sök

Skivbromsar bak på Ford granada 1985?

236 Inlägg
2 november 2020
Trådstartare
Hallå! Har kommit över en Ford Granada som det ut som den precis rullat ur fabrik, hela min plan med bilen är att hinka i en BMW m50 motor med turbo och siktar på upp mot 6-700 häst, men börjar då tänka lite över vad för bromsar jag ska köra på bilen, nån borde väl ha lite erfarenhet gällande detta på dessa bilar, tänkte större bromsar fram, hittat hur folk tagit ifrån Mercedes och fått dit, men just fram är ju det minsta problemet för mer fundersam hur man ska gå till väga bak då det är trumbromsar original?

Vad är lättast att göra? Går det ta ifrån Scorpio och få dit eller skiljer det massor? Sen kanske de inte är de bästa just så nån som har tips och idéer hur jag kan gå tillväga lättast? Skulle ju vara bra om man kunde fixa handbroms också men antar det lär bli svårt?

Tänkte även bygga dit en BMW diff sen köra med de grövre drivaxlarna. Vet inte hur mycket jobb det blir totalt med konvertering till skivbromsar samt byte av diff, kanske blir lättare att sätta dit en hel BMW bakvagn istället?

Alla tips och idéer är jag tacksam för då jag inte mekat nått med Ford innan :-)
Senast redigerat av zimpan304 (2 november 2020)

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:

Sök