2257
Sök

Det kan bli dyrt med snö och bilkörning...

1 926 Inlägg
27 januari 2007
Men hur f-n gör man om man har en hög skåpbil / minibuss eller för folk som är allmänt korta, ska man hämta en j-vla stege varje morgon då eller ? hmm

terazzi
27 januari 2007
fan vikka nötter d finns, ge böter för is.. d va fan d löjligaste jag hört talats om!!!
dem borde lägga resurserna på annat, förstår varför polisen e hatad..

när man behöver dem, då kommer dem inte
och när man inte behöver dem då dyker dem upp :S

1 722 Inlägg
27 januari 2007
tips big_smile lägg en pressening på taket tongue

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

(none)
1 725 Inlägg
27 januari 2007
Tur att man inte bor i Norrland.... Om de nu har poliser där...?

--Lev i går som det vore i morgon--

Sleeper
3 084 Inlägg
27 januari 2007
jag e fan på å skrapa taket om de om de betalar lackningen =9

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
27 januari 2007
fy fan va dumt... hade dom sagt så till mej så hade ja då inte gjort de...
hade vart fint om man såg sen efter att polisen inte hade skrapat som heller.. skulle man om man av full i fan gått fram till bilen och sagt att dom hade missat å sen börjat skrapa för glatta livet å repat riktigt så dom lär dej...

om nån råkar ut för den bötern så kolla om polisen själv har skrapat sitt tak.. annars ställ upp å gör de å repa de ni klarar så dom får lära sej att vissa grejer inte funkar...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

1 893 Inlägg
27 januari 2007
Kul för alla lastbils chauförer! För det är väl lika för alla..? Eller är det som vanligt, att somliga är mer lika än andra..?
Vad skall man göra med snö som samlas på bilen när man är ute och kör i dåligt väder?
Skall man stanna på var enda "P" ficka och gå ut med borsten runt bilen, så inget kan samlas på fordonet...

LÖJLIG !

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
27 januari 2007
Kristian_V skrev:
Kul för alla lastbils chauförer! För det är väl lika för alla..? Eller är det som vanligt, att somliga är mer lika än andra..?
Vad skall man göra med snö som samlas på bilen när man är ute och kör i dåligt väder?
Skall man stanna på var enda "P" ficka och gå ut med borsten runt bilen, så inget kan samlas på fordonet...

LÖJLIG !

lastbilscahufförer kan la va rätt lugna logiskt sett... i å me att flaket oftast är 10 cm högre än hytten.. och de som är på skåpet eller presseningen går ju att "jucka" bort med tippen om man ahr de...

1 893 Inlägg
28 januari 2007
Skåp modeller, 4.5m höga har ingen tipp modell. Har det frusit, så lär det inte lossa förän till våren. Men de som kör kapell (Utan tipp.) kommer fladra loss. Har åkt efter sånna flera ggr där stora chok losnat. Jag har knappas blivit iriterad, det är en av livets realiteter, att snö och is losnar och ramlar ner. (När jag körde tipp-bil var det inget problem, man hade alltid med salt som man slängde på innan man blev lastad, och snö/is som hamnade där under natten tog första grävmaskinist hand om.)
Har nu polisen börjat stoppa privat bilister, så borde de ju vara på yrkes traffiken med.
Fast jag tvivlar starkt på att de klätrar upp för att kolla att en buss är renborstad på taket.
(Jag mistänker att "en del är mera lika än andra!...)

smurfen
45 Inlägg
28 januari 2007
Tega skrev:
Aldrig i helvete att jag skulle skrapa mitt biltak med en isskrapa!! Det är ju som att ta en nyckel och dra längs sidan. Då tar jag hellre böterna!

roliga e att i arttiken står det att man får boten och att man inte får köra där ifrån fören man skrapat bort allt

237 Inlägg
28 januari 2007
hahahahaha idioti om jag får säga det själv, då borde ju de som sopar vägarna få böter för där ligger ju stenar som orsakar stenskott, det kan också skada folk

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]

90 Inlägg
28 januari 2007
Poliser=För fega för att stjäla,för lata för att jobba!  Ett mycket sjukt lagbrott...

Hällre sist än saab!

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
28 januari 2007
Kristian_V skrev:
Skåp modeller, 4.5m höga har ingen tipp modell. Har det frusit, så lär det inte lossa förän till våren. Men de som kör kapell (Utan tipp.) kommer fladra loss. Har åkt efter sånna flera ggr där stora chok losnat. Jag har knappas blivit iriterad, det är en av livets realiteter, att snö och is losnar och ramlar ner. (När jag körde tipp-bil var det inget problem, man hade alltid med salt som man slängde på innan man blev lastad, och snö/is som hamnade där under natten tog första grävmaskinist hand om.)
Har nu polisen börjat stoppa privat bilister, så borde de ju vara på yrkes traffiken med.
Fast jag tvivlar starkt på att de klätrar upp för att kolla att en buss är renborstad på taket.
(Jag mistänker att "en del är mera lika än andra!...)

jo ja vet allt detta.. är åkarson själv så.. kan ha tipp på skåp med... och har du kappell är itne de såppas styvt så isen sitter fast så den blåser av.... men hela lagen är barnslig

Gödseldräng
4 529 Inlägg
28 januari 2007
tycker egentligen denna lag är mycket bra
alla som klagar tänker nog inte så mycket för tänk om det kommer ett isblock från en bil framför dig i ca 110kmh på en motorväg och du får det rakt i rutan du har ingen ruta kvar och stor risk att mista livet me även i stan där isblocken kan lossna och flyga på nån gående har faktiskt hänt att en cycklist blev ihjälslagen av ett flygande isblock från en bil hmm

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
28 januari 2007
bonnen skrev:
tycker egentligen denna lag är mycket bra
alla som klagar tänker nog inte så mycket för tänk om det kommer ett isblock från en bil framför dig i ca 110kmh på en motorväg och du får det rakt i rutan du har ingen ruta kvar och stor risk att mista livet me även i stan där isblocken kan lossna och flyga på nån gående har faktiskt hänt att en cycklist blev ihjälslagen av ett flygande isblock från en bil hmm

lyckas du fånga ett isblock i vindrutan på din bil så har du ju själv brutit mot lagen genom att ligga för nära framförvarande forden... 3sekunders regeln?? ett isflak flyger knappast i 3sekunder, det gör däremot ofarlig pudersnö...

Vw trimmare
2 995 Inlägg
28 januari 2007
vissa tänker inte längre än näsan här säg att du skiter i att skrapa/sopa whatever taket som är fyllt med 2dm is du kör  20min-30min vad börjar hända? värme händer och isblockets beläggnig mot taket börjar släppa vad händer om nån springer ut mitt i vägen eller bilen framför slår tvärnit? 2dm is på ett biltak kan jämföras med ett betongblock som kommer flygandes därför räknar man det som ospännd last tänk om vi alla skulle åka omkring med betongblock på taket och säga vaddå den är ju tung och har frusit fast
den åker aldrig av då skulle de flesa här skrika och gnälla högt.....införskaffa motorvärmare
om ni inte orkar fixa det på morgonen....
Senast redigerat av MeloveGolf (28 januari 2007)

Mr JoJJe
132 Inlägg
28 januari 2007
Kristian_V skrev:

LÖJLIG !

Kan ju säga de att inte fan klättrar man upp på en 4,5m hög lastbil o sopa bort snö o is precis.. man utsätter sig ju inte risk för att ramla därifrån.
Dem bör tänka nångång så de gynnar alla parter..

Den som ingen turbo har, han åker utan bar
Nissan 200sx

4 Inlägg
28 januari 2007
om man håller avståndet (3 sekunder) så måste bilen framför (som tappar isen) vara MINST 45 meter hög för att du ska få is på din bil.....så ja, stor risk att man får något på rutan då man bara e ute o kör...
Dessutom när man bromsar kraftigt så isen flyger fram så brukar isen (iaf på mina bilar) glida/flyga ner o landa på huven, som mest 1 meter framför bilen.....och om man räknar på det och säger att en bil e 2 meter hög så tar det 0,64 sekunder inan isen slår i backen (utan luftmostånd).....om man kör i 70 och stannar på fläcken (inte troligt, men får ses som extremfall) så landar isen 12,8 meter framför bilen, om man bortser från både friktion och luftmotstånd.

men 12,8 meter, vilken hastighet motsvarar det om man håller 3 sekunders avstånd?
Jo, 12,8 = tid * hastighet => 12,8/3,00 = 4,27 m/s => 15,4 km/h.....,,,o vi körde i 70 o stannade tvärt....jaja, dessa stackars stockholmare, har så tråkig stad att dom måste jävlas med en massa lagar o annat skit som inte funkar i praktiken osv...

122 Inlägg
28 januari 2007
MeloveGolf skrev:
vissa tänker inte längre än näsan här säg att du skiter i att skrapa/sopa whatever taket som är fyllt med 2dm is du kör  20min-30min vad börjar hända? värme händer och isblockets beläggnig mot taket börjar släppa vad händer om nån springer ut mitt i vägen eller bilen framför slår tvärnit? 2dm is på ett biltak kan jämföras med ett betongblock som kommer flygandes därför räknar man det som ospännd last tänk om vi alla skulle åka omkring med betongblock på taket och säga vaddå den är ju tung och har frusit fast
den åker aldrig av då skulle de flesa här skrika och gnälla högt.....införskaffa motorvärmare
om ni inte orkar fixa det på morgonen....

Hur motverkar motorvärmaren is på taket?

543 Inlägg
28 januari 2007
twin_cam skrev:
Möjligtvis banka lite lätt med näven för att det värsta ska släppa.

Ja, sen har du en gammal saab oxå. Tror inte nån med en ny bil ställer sig och dammar näven i taket på bilen.

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

Sök