16 november 2020
Trådstartare
Hej,
Jag har en XC70 2005 där jag väldigt nyligen bytt ABS-ring och sensor vänster fram. Efter bytet försvann den felkod jag fick tidigare dvs "hjulsensor vänster fram, felaktig signal" och allt var lugnt. Trodde jag.
Felkoden återkommer nu lite då och då men jag kan inte koppla det till att jag gör någonting speciellt som triggar den. Så länge bilen är varm kan jag köra ganska länge innan koden uppstår men om bilen är kall så kommer den nästan direkt. De gånger felet dyker upp när jag börjar köra bilen från stillastående så börjar den med att indikera halka och stryper motorn så jag kan köra max 10km/h. Den blinkar/varnar för halka några sekunder för att sedan åter igen ge samma fel som tidigare. Dvs "hjulsensor vänster fram, felaktig signal" och ge felmeddelandet "antispinn och antisladd ur funktion, service erfordras".
Har svårt att ta bilen till verkstad för tillfället då jag är i svår riskzon och är beroende av bilen för att ta mig till bland annat regelbundet till sjukhuset.
Någon som har tips eller förslag? Är det bara att gilla läget och köpa ny ring och sensor igen?