Ja jag beställer Klokkerholm från AD bildelar. Dock så hade någon lyckats att sätta på fel etikett sist gång på plåten. På etiketten stod det att den var till Saab men i själva verket va till något annat. Hehe
Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Ja jag beställer Klokkerholm från AD bildelar. Dock så hade någon lyckats att sätta på fel etikett sist gång på plåten. På etiketten stod det att den var till Saab men i själva verket va till något annat. Hehe
Har du provat någon annan leverantör nån gång? Typ Autodoc eller liknande?
Jag slipar bort färg och underredesmassa från undersidan av dörren. För att kunna lokalisera var svetspunkterna finns. Sedan borrar jag helt sonika bort dem
När alla punkter är urborrade börjar ytterskinnet släppa från insidan
För att få lossa de båda plåtarna använder jag en huggmejsel
Sen är det bara att kapa resten
Jag kapar bara bort så lite som möjligt. Behöver ha lite material tills den nya biten skall passas in också
Jag provmäter, justerar, kontrollmäter, justerar, justerar om igen, mäter igen....... tills jag tycker jag börjar vara nöjd Eftersom det finns två stora öppningar i dörren är det bäst att skarva dörren där. För det ger minst svetsjobb.
När allt är inpassat fäster jag ekonomibiten mot dörren och kapar mitt genom båda plåtarna
Sen är det "bara" att försöka linka ihop bitarna
Här på undersidan ser man att passformen i hörnet inte är den bästa