Avgassmällar brukar generellt vara tändningsfel. Men visst, flödar den, så kan det ju antända i avgasröret.
Tempgivaren, LMM, eller möjligen lamdasonden, men det är ganska ovanligt. Och rätt sond ska det vara.
Inget universellt tjafs. Funkade det, skulle alla ha samma sond för att spara pengar vid tillverkningen.
Är den modifierad utöver annan motor?
Jag tänker främst vedbodtrimmad med modifieringar på turbotryck, bränsletryck, osv.
Oljekladdat sportluftfilter = beställa havererad LMM, (nästan)
Kraftig överrepresentation bland LMM ras.
Jag ser så många fulskruvade Volvo 7-9-serie 850 och V-serie turbo som går halvdant.
Korrekt Chippad tex, brukar absolut inte vara problem i sig. Tvärsom så går dom riktigt bra.
Men att miljölampan lyser utan felkod, är ju lite skumt.
Hur gjorde man med mappningen när den gick från 2.0 till 2.3?
Tog man med styrdonet från 2.3?
Har inte 2.0 någon helt egen mjukvara, tror jag. Men det kanske kom senare...