3606
Sök

Bränsle tryck golf 1,4tsi 06

31 Inlägg
14 december 2020
Trådstartare
#1
Är det normalt att trycket försvinner från 60 bar till 0,47 bar på 4timmar.
Högtryckspumpen är ny och tryck givaren från Autodoc.
Är det någon som har en ide.
Finns väl bara 3 alternativ, pumpen, spridare,övertrycksventilen, eller finns det något mer?

4 158 Inlägg
14 december 2020
#2
Går den som den ska annars ?

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

31 Inlägg
15 december 2020
Trådstartare
#3
Nej,den går ryckigt vid kallstart, stänger jag av efter 10sec och startar om så går den hur bra som helst.
Efter 10sec har jag 50-60bar men inte före, det är de som är frågan om det är orsaken till taskig tomgång.
Det läcker inte utåt och inte luktar det bensin.

4 158 Inlägg
15 december 2020
#4
Finns väl inte mer prylar än just övertrycksventilen ?

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

31 Inlägg
15 december 2020
Trådstartare
#5
Eller om man har sån jäkla otur att nya Hitachi pumpen läcker bakvägen.

Ain't no place like home...
4 640 Inlägg
15 december 2020
#6
Har liknande problem på min Jeep, om jag inte "prime'ar" bilen genom att vrida av och på tändningen typ 6-7ggr tar det många många sekunder innan bilen startar.
Man kan höra efter 5e-6e gången man drar på nyckeln att bränslepumpen får mer mottryck, då är fuelrail'en prime'ad och bilen startar lätt.

Så här ser bränslefiltret ut på en Golf 1.4TSI:
https://i.ebayimg.com/images/g/BcQAAOSwJ7RYX3De/s-l640.jpg

Bränslefiltret på dessa vagnar är ju recirkulerande, kanske e något knas där som gör att returtrycket går tillbaks direkt?
Jag kan misstänka att det innehåller någon form av backventil iaf.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

31 Inlägg
15 december 2020
Trådstartare
#7
Det är oxå bytt.

4 158 Inlägg
15 december 2020
#8
Det nämda bränslefiltret sitter på lågtrycksidan och ska inte påverka, man skulle kunna lossa returen på övertrycksventilen som sitter fuelrailen för att se om den läcker

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

31 Inlägg
15 december 2020
Trådstartare
#9
Sitter den bredvid utgående returen på baksidan?
Isåfall ser det trångt ut, ser den inte ens,måst man ta bort insugsröret?

31 Inlägg
15 december 2020
Trådstartare
#10
Eller menar du ta loss slangen.

4 158 Inlägg
15 december 2020
#11
http://www.catcar.info/audivw/?lang=en& … QyMA%3D%3D    lossa på klämman 8 och dra av slangen 5

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

31 Inlägg
15 december 2020
Trådstartare
#12
Tackar för det ska testa,återkommer med svar.

31 Inlägg
15 december 2020
Trådstartare
#13
Men var är övertrycksventilen på bilden?

4 158 Inlägg
15 december 2020
#14
Den finne vt. med här:
http://www.catcar.info/audivw/?lang=en& … Q3NA%3D%3D    14 (+15)

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

31 Inlägg
15 december 2020
Trådstartare
#15
Okej syns inte så bra på bilden men den är nära utloppet någon stans?

31 Inlägg
17 december 2020
Trådstartare
#16
Har haft dubbla klämmor(nypor) på slangarna och trycket försvinner, 2 alternativ kvar,spridarna eller pumpen, det räcker med en halv timme från 6000psi till 50psi.
Startar jag när den är varm med 50 psi så går det bra,jag tycker den skulle gå ojämnt om det for genom spridarna.
Måste ha koll på olje nivån för det måste ju öka där ?
Senast redigerat av 26ht (17 december 2020)

4 158 Inlägg
17 december 2020
#17
Du måste nog lossa på slangen och se om det kommer droppar, behövs förmodligen en pytteliten mängd för att trycket ska sjunka

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

31 Inlägg
17 december 2020
Trådstartare
#18
Tack ,ska testa.


Sök