Hmm, strypning brukar ske genom brickor som läggs mellan förgasare o insug. Sedan ska man ha ett intyg att visa upp, som talar om vilken verkstad som gjort detta, o leverantören av strypningen och sedan brukar det vara nada problem. Men detta gäller ju äldre mc antar jag. En -09,a har väl sprut, så antar att detta kräver nån form av begränsning i styrdon eller CDI. Kolla med Bilprovningen e´mitt tips, - har besiktat hojar som på pappret har 30kw, men i själva verket har strypning tagits bort o de har nog haft minst det dubbla+ -inget besiktningen bryr sig om. Fast reg, bes e´ju lurigare..de skiter fortfarande i om du har 30Kw eller 100. Det det handlar om e´intyget på hur cykeln e´strypt och av vem. Vi pratar pappersvändande mao. Tur man har en ostrypt förgasarcykel. Thunderace 1000-98,a. Orginal 145 hk eller nåt sånt..lite bättre avgas o lite mul o pul med förgasarna o luftfiler har nog gett Bettan lite mer. Hon tuggar på bra mot 300 sträcket..fast husse e´lite för feg. Fast omkörningar av bilar o lastbilar är rätt smidigt...
mvh/husse