Brådhis skrev:
torpis skrev:
Brådhis skrev:
Jag skulle mycket hellre stanna på en mack än på Leos lekland om jag är på väg någonstans
Du/ni förstår ju fel.
Men en mack är ju kass. Bättre med Leos lekland för mig. Bordershop för den ena och den tredje. En mack är hysteriskt illa på alla sätt.
De flesta hade ju hellre stannat på en plats som var snarlik hemma. En brasa, mysig säng och gratis.
Alltså en mack är fel på så många sätt.Kostar mer än 1000kr att fylla räckvidd. Kostar 50kr för en kaffe. 20kr för att få skita.
En tjej som inte vet vad som är upp eller ner som skall betjäna dig osv.Jag kliver in, farbror på nästan 40år med armar på 50cm och magrutor. "Vill du ha en bulle till kaffet". ja men jo, jag tar två.... kom igen liksom......
Nej,
du tycker det. Du representerar inte mig! Jag vill absolut inte ha en brasa och en säng när jag stannar längs vägen antingen i yrket eller privat. Jag vill ha en mack, där jag kan köpa fika, gå på toa som folk, köpa spolarvätska, torka av lysena osv...
Tjejens dotter, som jobbar på mack, tackar förresten för den bedrövliga generaliseringen angående mackpersonal...
Din sista mening begriper jag inte ens? Handlar du bulle av en bodybuilder...?
Jag kan bara hålla med dig här. Speciellt om man rullat långt så (då jag kör mycket samma sträckor och stannar vid samma ställen) kan jag t.o.m. se fram emot att komma fram till en mack.
Ta en stor latte (sån är jag) för 40:-, vid frågan om jag vill ha en bulle; klappa mig på magrutorna med mina armar som visserligen bara har ett bicepsmått på 48.5cm, och tänka "ja faen, en bulle skulle vara gott".
Så nej, jag ser verkligen inte heller problemet med att "behöva" åka till en mack.
Vad Torpis antagligen ville ha sagt med sista meningen är att han är vältränad. Han har magrutor och 50cm biceps trots att han snart är 40. Nu vet jag visserligen inte om han inbillar sig att de som jobbar på macken har röntgensyn, eller om han går med tröjan uppdragen och ser till att aldrig gå in på en mack i mer än väldigt kortärmad tshirt (alternativt linne), eller om han genuint tror att mackpersonalen bryr sig nämnvärt, men det kan kvitta, de borde hur eller hur fatta att han inte vill ha en bulle till kaffet.
I sammanhanget var det inget annat än drabbel att dra upp. Bara ett "hey look at me".
Men vad vet jag, alla kan inte tycka samma sak. Jag tycker inte att 50cm biceps är något att skryta med, inte magrutor heller. Men, det kan vara för att jag får nöja mig med 48.5cm och magrutor, men så har jag passerat 40 också OCH tar en bulle till mitt kaffe emellanåt.
Jag tycker å andra sidan inte heller att någon som är moderator på ett forum ska vara sexistisk i sina inlägg, eller öppet påtala att användare "ska passa sig" för "de håller ögonen på användaren" för att den samme är negativ i en tråd som handlar om något moderatorn "brinner för".
Men, det är jag det. Jag har ju inget emot att behöva tanka min bil, eller att behöva besöka en mack. Eller att min kaffe på macken kostar 40kr.