2715
Sök

Audi A3 tdi 06a handbroms problem

10 Inlägg
10 februari 2021
Trådstartare
Hej har problem med handbroms till min bil och hittar ingenting på internet om det går att justera handbromsen eller inte, någon som har ett svar på detta?

Fri fart för ett fritt folk!
14 287 Inlägg
10 februari 2021
antar att du har ok bak.. isånt är det automatiskt..  och får du då en 2a på handbromsen så är det mest troligen armen till handbromsen som inte går tillbaka för gör den inte det så ställer det inte om sig automatiskt..  värt att tänka på är att om du trycker tilbaka armen och den fastnar igen så kommer bromsen ligga på..  och då är det ok byte vilket är väldigt vanligt..

Kör fort så hinner inget hända...

10 Inlägg
10 februari 2021
Trådstartare
Growe skrev:
antar att du har ok bak.. isånt är det automatiskt..  och får du då en 2a på handbromsen så är det mest troligen armen till handbromsen som inte går tillbaka för gör den inte det så ställer det inte om sig automatiskt..  värt att tänka på är att om du trycker tilbaka armen och den fastnar igen så kommer bromsen ligga på..  och då är det ok byte vilket är väldigt vanligt..

Aa fick en 2a på handbromsen den går i handbromsen men inte alls tillräckligt. Vad är det jag behöver fixa så den funkar? Och vart ligger det?

Fri fart för ett fritt folk!
14 287 Inlägg
10 februari 2021
kolla på baksidan av bromsoken så ser du var vajrarna går in...  den ska gå tillbaka helt annars fungera det inte..  har samma fel på ena sidan på min polo.. men det blir godkänt.. bara ren lathet att jag inte köpt nytt ok ännu..   

https://www.youtube.com/watch?v=shDoTAV … hannel=IPP
Senast redigerat av Growe (10 februari 2021)

Kör fort så hinner inget hända...

10 Inlägg
10 februari 2021
Trådstartare
Aa okej, får kika på det. Tack så mycket för svaren

Sök