Hybrid_ skrev:
Off skrev:
Edit;
dessutom säljs bilen av en riktig bilhandlare vilket ger mycket skydd utifall att bilen går sönder de närmsta 6 månaderna. Står också i texten att garanti upp till 12 mån kan tecknas (dock antar jag att det inte stämmer med tanke på ålder + miltal)
Snarare extremt dåligt skydd eftersom de inte lämnar någon garanti utan:
"VI ERBJUDER HELTÄCKANDE GARANTI FÖR DIN BIL
I samarbete med Autoconcepts bilgaranti."Mm.
Konsumentköplagen gäller fortfarande. Gissar att ingen bilfirma erbjuder garanti för en bil som är så gammal ändå. Framförallt inte med relativt höga miltal.
JONAZ031 skrev:
Off skrev:
Nog för att det är en schyst bil, men det känns ju inte riktigt som det är vad TS är ute efter och dessutom över pristaket 150k.
Audi S6, 125 000 kr, 435hk V10. 25 000 kr över till servicearbeten. Kommer säkert kosta lite mer i service men kommer ju garanterat ha en mycket(!) lägre värdeminskning.
https://www.blocket.se/annons/stockholm … k/94761896Edit; dessutom säljs bilen av en riktig bilhandlare vilket ger mycket skydd utifall att bilen går sönder de närmsta 6 månaderna. Står också i texten att garanti upp till 12 mån kan tecknas (dock antar jag att det inte stämmer med tanke på ålder + miltal)
Fast om titade i tråden ser du att TS skriver att Volvo T6 absolut hade funkat..dom där 9000:- över budget prutar man givetvis..att pruta 10k på en bil som kostar runt 150k ser jag inte som en omöjlighet utan snarare ett krav vid en affär.Eller betalar du alltid vad folk begär på annons? Själv prutar jag tillomed på ICA när jag handlar.
Sedan kan jag hålla med om roligare bilar som S6 skall man inte skoja bort..men någon raket e det inte heller trots v10..jämför du så är den rätt dyr att äga..men det va inte det frågan handlade om.
Att en T6 "funkar" betyder ju verkligen inte att det är det bästa för trådskaparen. Ifall en bil "funkar" betyder det ju snarare att det är långt från det trådskaparen
faktiskt vill ha. "Funkar" är ingenting man säger om något som är
bra även om det inte är något man säger till något som är dåligt.
Att du säger att du prutar på Ica gör ju bara att du framstår som ett skämt. Prutar gör man ifall bilen inte är värd priset. Prutar man utan att det finns någon anledning så är man bara ett rövhål.
Ja, den är dyr att äga. Att äga bil över huvud taget är dyrt.
Ja, S6:an kommer troligtvis vara dyrare i drift.
MEN, S6:an kommer garanterat
inte ha lika stor värdeminskning som en V70. Dessutom kostar den som sagt 25 000 kr under budget vilket ger en ganska fet service/reparations-buffert. Den gör 0-100 km/h på nästan 2 sekunder(!!) mindre. Den har växelpaddlar till skillnad från vad den där V70:n verkar ha.