Blev då tagen av två trafikpoliser förra lördagen och de hade först mätt upp mig på 133 med laser sedan 111 med andra bilen bakom mig. Kompis som jag "raceade" med, som också kom undan ringer mig sedan och säger till mig att polis är bakom mig. Jag var ändå påväg hem så jag kör av vägen och hemåt. Polisen stannar då mig och tar kortet ifrån mig. Blev alltså tagen på 133 på 100 väg.
Jag får ju då panik och hjärnan som snurrade valde att skriva under allting. Fick då böter på 3600kr och indraget körkort. Nu sitter jag här och har ingen aning om vafan jag ska göra. Ångrar att jag skrev på allt eftersom de 1. tog laser på mig från insidan av bil 2. tog laser på mig mellan vägrännor, träd och massa annat. Ni som kört på österleden i Helsingborg vet vad jag pratar om. De stod på en påfart vänd mot mig, 3 körfält åt vänster.
Trafikförhållanden var väldigt bra i min situation, står till och med på boten jag fick hem samt att jag aldrig haft några straff överhuvudtaget i mitt liv förut.
Ligger 3km/h över bara en varning och finns det något jag kan göra för att slippa bli av med körkort och slippa ta om hela körkortet igen? Har redan problem med ekonomin som student och planer som lagerarbetare försvann nu när körkortet är borta då man inte kan ta sig till jobbet.