Tjena, det här är min bmw e36 318i, kommer hända en del exteriört på den, som tex m3 front, ny färg, tona lyktorna fram, stickers, toning på rutorna osv. lite basics som kommer göra mycket :D bilder kommer inom kort, strular för... Visa mer
Mitt nuvarande projekt, en e36 från -97 med 318i motorn. 116 hästar men de duger för att få han på sidled! Köpte denna 29 december för en otroligt billig peng, hela högra sidan var bucklig och den vänstra sidan var repig, följ mitt projekt så får ni se hur den blir.
Haha jo försöker få in lite bilder men det strular med fotoalbum, går inte att göra en så håller på, sitter coils på den, står nerslipad och spacklad i garaget men ska fixa in bilder så fort ja kan!
https://forumbilder.com/i/rxIZ Här är en bild på bmwn för tillfället, 2 lager temalac på, penslad och rollad, har ej tillgång till lackbox och då det inte är mitt garage så fick jag ej lacka den där, blev att rolla istället, blir att lacka den till sommaren då vi kommer ha tillgång till lackbox då. Nu är det kvar att montera dit m3 front, gultonade dimljus, tanlock, höger backspegel och tona bakrutorna bättre. Lite ljudmontering kvar i dörrarna och sen förmodligen lacka en del av inredningen vit, som tex mittkonsolen, dörrsidor.
kommer bli nice detta^^ kanske tom slänger in nån större motor sen? 318 vad ja minns var ganska seg,,men fick du den billigt så bara o köra;)
Vore riktigt härlig att slänga i en större motor, men det blir isåfall lite senare, känns lite som en labyrint att byta motor, känns omöjligt faktiskt, får läsa på lite före🤣 men 318 är absolut inte den snabbaste o bästa motorn men för tillfället duger den!
Sen fick jag den för 6500kr, bucklig som satan men fick den nybessad o nyskattad! med coils på, riktigt klipp!
så länge den funkar bra maskinellt så^^ lite bucklor o skit bryr sig ingen om^ skulle du fixa lacken och bucklorna då? sen på me m paket^^ kasta in en m50b25 eller 28
Sen fick jag den för 6500kr, bucklig som satan men fick den nybessad o nyskattad! med coils på, riktigt klipp!
så länge den funkar bra maskinellt så^^ lite bucklor o skit bryr sig ingen om^ skulle du fixa lacken och bucklorna då? sen på me m paket^^ kasta in en m50b25 eller 28
Bucklorna är rätt så fixade just nu, glömde bara att fota den sidan! Lacken är fixad, var ju röd sen tidigare, spacklat & slipat ner allt och nu är den svart, men som jag skrev tidigare så blir det en seriös lackning till sommaren, har ju endast rollat den nu😄
Nu är allt klart för installation, fick ingen bild när vi klädde in allting, kommer mer imorgon, för er som ska bygga ljud i dörrarna så ska ja försöka lägga in mer text om exakt hur vi gjorde, tror bilderna visar rätt så mycket däremot!
Fick inte så många bilder under själva installationen men har en bild som vi följde som ja kommer lägga upp snart, mycket kvar för att få den fin men en början🤣