nej en 940 är inte sportig och kan inte bli sportig, inte ens med 940hästar
jo det är den visst^^ du e bara svartsjuk.
Till ts, har sj haft en is 300h längesen och vi hade absolut inga problem med matkassor och barnstol samt barnvagn, vi hade en smidig ihopfällbar barnvagn och allt gick hur smidigt som helst, drivlinan på dessa är helt fantastisk och bilen går bra och tyst, ganska bränslesnål jag låg alltid typ i 0.6. Annars en väldigt härlig bil som är rolig att köra.
Tack för alla tips allihopa ni är grymma! Har vart inne på blocket och kollat på Lexus is300h (har inte haft något intresse för japanerna innan) och det verkar som att det blir en sån, lite dyra men det borde gå. Dock så oroar jag mig lite över utrymme, tjejen tycker att man inte kan få plats med en barnvagn i skuffen (vilket jag tror man kan). Ni som har erfarenhet av dom, vad tycker ni? Får man plats med 4-5 stora Ica kassar och en barnvagn där? Kan man ha en babybarnstol i baksätet och sitta fram bekvämt?
Min kompis hade en IS250 första åren efter han blev farsa. Han var nöjd. Nu fick han en unge till så då blev det en BMW-kombi istället.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Drog ingenting? De jag känner som kört d5 så har alla snittat ca 0,7-0,8
Så är det. Har haft både D5 och 2.4d både med och utan partikelfiltret. Förbrukningen du skriver är helt i linje med vad jag haft under dessa ~25-30000 mil jag kört totalt med dom jag haft. Lite mindre på landsväg (neråt 0,6 vid extremt slö körning) och uppåt litern med köer i stan.
Med hänsyn till motorstorlek med mera så är det inte dåligt, men inte speciellt bra heller. Var mest uttalandet om att "drog ingenting" som jag reagerade över
Precis! Lagom förbrukning... Inte för hög och inte för låg. Men det funkar fint till mina 2500 mil per år ungefär. Årsskatt på 6500:- är en annan kul bonus.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/