Yes, Säkring nr 16 går till Magnetkopplingen.
Och idag testade jag följande: Provkörde från kall bil och bilen valde bensindrift i ca 3 km och under den tiden gick bilen som den ska med full kraft. Stannade, stängde av, startade igen. då går bilen på gas och är i limpmode, går ej över 3000rpm. kör hem. öppnar huven och ser att kompressorn går, prövar att rycka säkring nr 16, och kompressor stannar,men startar igen när jag sätter in säkring 16.
Dessutom kan magnetkopplingen börja att slå till/av lite hur som helst, ibland efter ett antal minuter på tomgång och man ser hur remmen till kompressorn startar /stannar. Så antingen är det väl glapp /avbrott som visar sig när magnetspolen blir varm och sväller vilket kan leda till glapp, eller så är det något fel på styrboxen som ger liknande symptom?
Drar mig till minnes att kompressorn inte gick alls efter en 12 mils resa i limpmode i lördags, vilket stödjer teorin att det är avbrott i magnetkopplingen..
Men det märkliga är att magnetkopplingen kan klappra och slå till/av även med bilen avstängd och nyckel ur...
Felkod P10AC kvarstår.
Kan det vara fel på styrsystemet? är det det som ni kallar "CPU" , eller är det magnetkopplingen/vattenpumpen?
Senast redigerat av Handyman67 (31 maj 2021)