2932
Sök

Audi A4 B8 Bromsar bak ligger på.

Attitudemotorclub.com
18 Inlägg
5 juni 2021
Trådstartare
Hej

Har en -09 A4 som jag har ett problem med att båda bakbromsarna började ligga på samtidigt.
Dom ligger på så att fälgarna blir varma och det går inte hålla fingret på skivan, bilen drar mer bränsle och att det blir bra med damm.

Har bytt beläggen och slangarna.
Jag har även testat att renovera oken. testat med en kompis beg ok och till och med köpt ett nytt ok. INGEN skillnad...

Någon som har en idé vad det kan vara? Hittar inget när jag googlar runt, men jag kanske är kass på att leta på rätt saker.

sad

Mitsubishi Starion Turbo

* Voff voff *
10 589 Inlägg
5 juni 2021
Hur pass trögt snurrar hjulet om du hissar upp bilen och snurrar det för hand?

Är det någon skillnad mellan sidorna om du snurrar hjulen för hand?

Ligger dom på hela tiden eller blir det värre när du kört en stund?
Senast redigerat av Brådhis (5 juni 2021)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Attitudemotorclub.com
18 Inlägg
5 juni 2021
Trådstartare
Brådhis skrev:
Hur pass trögt snurrar hjulet om du hissar upp bilen och snurrar det för hand?

Är det någon skillnad mellan sidorna om du snurrar hjulen för hand?

Ligger dom på hela tiden eller blir det värre när du kört en stund?

Tror att det knappt skulle gå igenom besiktning för att det ligger på , men samtidigt så ligger det aldrig på så mycket så bilen inte rullar om det skulle vara minsta lutning.
Ingen direkt skillnad på sidorna.
Skivorna blir varma fort, räcker med 1km körning, börjar gnissla efter man kört 10min.

Mitsubishi Starion Turbo

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
5 juni 2021
Det är inte handbromsen som ligger på? Att det har kärvat eller är för hårt spänd? Tänkte att handbromsen använder ju bromsoken.
Senast redigerat av Marcus_89 (5 juni 2021)

Attitudemotorclub.com
18 Inlägg
5 juni 2021
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
Det är inte handbromsen som ligger på? Att det har kärvat eller är för hårt spänd? Tänkte att handbromsen använder ju bromsoken.

Är ju elektrisk handbroms och jag har ju testat med flera ok. Så problemet är troligen inte i oket.

Mitsubishi Starion Turbo

452 Inlägg
5 juni 2021
mpasak skrev:
Marcus_89 skrev:

Är ju elektrisk handbroms och jag har ju testat med flera ok. Så problemet är troligen inte i oket.

Har du grundinställning handbromsen med datorn efter byte ok?

Attitudemotorclub.com
18 Inlägg
5 juni 2021
Trådstartare
Myhran skrev:
mpasak skrev:
Marcus_89 skrev:

Har du grundinställning handbromsen med datorn efter byte ok?

Yes Yes det är gjort smile

Kan det va något i bromsystemet som gör att det bromsas lite lite när man kör. Kass huvudbromsdylinder eller någon "ventil" i ABS enheten eller vad det exakt heter.
Senast redigerat av mpasak (6 juni 2021)

Mitsubishi Starion Turbo

1 Inlägg
24 juli 2022
Tjena, är nyfiken om du kom fram till vad problemet va då jag verkar ha fått samma sak på min B8 från 2012😅

3 202 Inlägg
24 juli 2022
Tyckte jag läste någonstans i handboken att min Audi B9 värmer bromsarna något i regnväder för att dom ska ta riktigt.

Om någon sådan funktion ballat ur....

Är även motorerna till handbromsen bytt? Rör dom sig som dom ska?
Dom följer väl inte med oken.

Sök