Xebers76 skrev:
Något i stil med en 400R eller kanske en Tommy Kaira?
Alltså du var närmst så skicka mig ett PM så kommer det en dekel på posten
Här har vi då bilen!Jag kallade min förr R33 för ”drömbilen” men de bleknar i jämförelse mot denna.
Detta är då en 1997 Skyline R33 GT-R med komplett äkta 400R bodykit, även kallat Nismo S-Tune.
Bilen fanns hos en samlare som så snällt gick med på att släppa bilen till mig.
Då bilen skulle vara en del av en samling så är den helt nylackad i sin originalfärg KR4 Sonic Silver, samma som min förra hade.
Denna bilen är original+, om man kan säga så. Den har original Nismo 400R kit, Nismo 400R plain weave kolfibervinge, Nismo mätarhus på båda ställena. Nismo växelspak samt damask och även damasken runt handbromsen. Komplett original inredning.
RB26an är original och styrs av ett Apexi Power FC och en Apexi Multichecker.
Den är mappad av Japtuning till strax över 400hk.
Sitter ett HKS system på den just nu med en okänd downpipe.
Planerna för bilen är att självklart njuta av den då detta verkligen är så nära jag realistiskt kan komma en 400R. Men de ska ju även fixas och donas lite i vanlig ordning 😉
Downpipen ska bytas till en equal leangth Mine’s Front Pipe PRO. Sen en ”roligare katalysator” och efter de så kör vi väl på med ett Tomei Expreme titansystem för att följa temat på mina bilar 😉
Ska även ner till Japtuning och få kollat över mappen lite och troligtvis montera 2st nya lite vassare dumpventiler.
Sen väntar en montering an Nismo S-Tune coilovers, hjulinställning, en AC service då den säkert inte blivit gjord på många år. Och sen ska den även få 400R dekaler på sidan likt de jag hade på min förra R33 fast med texten 400R istället för NISMO.
Blir lite kortare info här då jag ska köra 6 timmar hem nu och bara njuta. Kommer riktiga bilder och massor med info inom några dagar <3
Nu väntar en ordentlig rekond efter att ha kört 60 mil. Här är några bilder att njuta av tills de tagits riktiga
Ska även sättas dit Nismo stötdämparna fram då man satt dit lite högre dämpare för att kunna köra in den i ett garage.