19 juli 2021
Trådstartare
Tjenare! Köpte mig en lätt trimmad opel med megasquirt sprut men den gick som ryckigt och halvdåligt ibland och bredbandslambdan visade bara värde 20.00 hela tiden och vad jag uppfattat det som så går den ju snålt om värdet är högt? Så jag sket i det o bytte soppa filter och plockade bort turbon inför bess i hopp om att den skulle gå bättre som sugis om den gick för snålt med laddtryck. Men så var det inte. Gick exakt likadant och bredbandslambdan visar fortfarande bara 20.00 än vilket varvtal eller belastning.
Men då rullade jag in på bess och tänkte att då skulle de väll iaf inte bli nå tjorv med avgasvärdena om den gick för snålt men fick 9,0 i CO värde.
Så till min fråga, har jag fått allt om bakfoten och bredbandslambda värde 20.00 är att den går för fett eller får jag högt CO än om den går för snålt? Och är det mappen som är så grovt dålig? För tidigare ägare verkar inte ha haft lika grova problem med att den går dåligt och det är samma mapp. Kan även tillägga att den vitryker rätt så mycket på tomgång och stått still några år.