Har vart med om en del sjuka saker..
Kunde inte länka till denna historien så jag lägger in den här..
För 2 årsen, skulle jag köra min dåvarande tjej till Åby/Mölndal (Göteborg) kommer till mölndalsvägen kör lugnt o fint då jag åker i firmabil, en Jeep Grand Cherokee med lite roliga 22" fälgar så det är bara dumt att köra stålle ;D.
Blir ivartfall inkallad i en alkoholkontroll på möldalsvägen kör lugnt o fint in i kontrollen, min polare dricker en öl i bilen och detta ser polisen som börjar prata med oss.. "Jahaja grabbar är det fest? ni vet väl att man itne får köra bil och dricka alkohol", "Ja det är väl klart sa jag" vänligt men bestämt.. Han blev helt tyst.. Blås här.. *blåser* "Jahapp de va lungt, Ha en trevlig kväll och kör försiktigt" säger han och vi åker vidare.
När jag väl kommer till Bifrost mot Åby så håller jag 70 ungefär, och precis när det blir 50 innan en rondell så står polisen och har en TILL kontroll vid busshållplatsen. Det första den kvinnliga polisen säger till mig är "Det gick lite fort där, Tur att vi inte hade laser idag" Jag sa inget för att hon snacka bara en massa skit.. Fick blåsa igen.. "Va bra, Ha en fortsatt trevlig kväll" jag kör vidare, släpper av tjejen och kör tillbaka samma väg..
När jag väl kommer till poliskontrollen igen.. (5 min senare) så tar dom in mig IGEN, jag tänkte " va i helvete ".. Kommer fram.. Säger till polismannen jag va ju här för 5 minutersen? måste jag vänta? "Du stannar där du är" skiiit otrevlig.. Där igen sa jag ingenting för jag vet hur griniga poliser kan vara.. när det väl var min tur kommer samma kvinnliga polis fram.. Du kan köra vidare, Och då ropar den "otrevlige" STOP!! han ska blåsa säger han till sin kvinnliga kollega, och då säger hon "min chef säger att du måste blåsa igen" jahapp,.. blåste igen utan utslag och fick köra vidare...
Väl vidare mot stan så kommer det två st Porschar på mölndalsvägen som kör om mig och den ena porschen gjorde en liten tokig omkörning och höll på att köra på mig när han gick in framför mig och då fick jag styra undan lite och höll på att kantstöta fälgarna! Blev skitförbannad och i samma ögonblick så kör en mörkblå volvo 940 förbi mig och lite längre fram står bägge porscharna vid rödljusen innan Lisebergs Södra ingång.. fast dom står på rad och den blå volvon kör ni jämte.. stannar .. Börjar prata med dem..
Det blir grönt (70 sträcka och huvudled) jag tutar 2 gånger på den blå volvon.. Den flyttar på sig och jag kör förbi och iväg.. Fick rött vid Lisebergs ingång och precis när jag skulle köra på grönt kommer den blåa volvon i en jävla fart och TVÄRnitar in framför mig, "SHIIIIT" tänkte jag "vafan e detta! sa jag till polarn.." då kommer en civilpolis utspringandes och skriker och gapar på mig " POLISEN!!, ÄR DU HELT JÄVLA DUM I HUVUDET ELLER??" Då blev jag så jävla förbannad och sa till han " HUR FAN SKA JAG KUNNA VETA ATT DU ÄR POLIS, OM DU STÅR STILLA PÅ EN HUVUDLED SOM MAN INTE ENS FÅR? SEN SÅ STOPPAR DU MIG UTAN BLÅLJUS OCH SIREN?" Då blev det helt tyst..
Då kommer hans kvinnliga kollega ut, så äckligt tyken.. hon säger till mig att jag ska passa mig och inte vara tyken mot polisen? tyket? Blir stoppad 4 gånger på mindre än en timme?
Sen har vi även dessa händelserna
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=31760och så denna:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=32784Sen har jag inte orkat att skriva om mina traumatiska upplevelser från helgen.. Blev stoppad 2 gånger.. Och det är JUST pga att man har en utstickande bil..
En gång var delvis mitt fel då jag svängde vänster när jag inte fick göra det och sen för att dom missade min regskylt fram *fniss*
Jag kommer nog att ta det svåra beslutet att antingen plocka bort vingen eller sälja av bilen.. Börjar tröttna, även om jag älskar henne (bilen) över allt annat..
Enjoy!