2 september 2021
Trådstartare
Har en Audi från 2008 som gått 15000 mil, nu slirar kopplingen. Har fått diverse offerter som börjar på 20.000kr till 36.000kr, men absolut lägsta kostnaden är 20.000 för koppling inklusive svänghjul, svänghjulet i sig kostar 10-11.000kr, alltså kostar det 10-11.000kr o enbart byta kopplingen men 20.000kr för att byta allting.
Min fundering är då: i det fallet att svänghjulet inte är dåligt, är det värt att enbart byta kopplingen då och inte svänghjulet, eller borde jag byta allting nu? Och om svänghjulet ser bra ut nu, kommer det hålla i 10.000 mil till?
Och vad händer om jag enbart byter koppling nu men utan svänghjul o svänghjulet går sönder om ett år, kommer jag enbart kunna byta svänghjulet då eller behöva byta om allting?
Blir det en kostnad på 20.000kr nu och ingen kommande 9000 milen, eller blir det kostnad på 10.000kr nu och sen 10.000+ om ett år kanske? Alltså kostnaden delas i princip upp
Senast redigerat av Salil98 (2 september 2021)