Tjena tjena
nu har jag äntligen fått hem lite nya grejor till bygget, fick hem bränsle pumpen, spridare, mac ventil & turbo
vart även uppe i mitt "lilla garage" där man inte har plats till att skruva ett skit nästan, men fick endå ur den gamla motorn helt & hållet nu passade på nu när det var lite varmare ute. Håller på att plocka ner den andra motorn då jag behöver lite grejor från den, men vev, oljepump svänghjul, har jag liggandes om någon är intresserad!
så där då vart motorn ute, här ska tömmas stort sätt allt, ska fixa lilla rosten i hörnan där batteriet sitter sen tänkte jag även måla motor rummet.
dw 1300cc spridare, mac ventilen, och walbro bränsle pumpen hemma
här har vi den jag har väntat länge på!! i dag kom den rackaren! gt3076r kopia! får vi se hur länge den kommer orka leverera!
verkar vara en rejäl pjäs endå! men förväntar mig inte att den kommer håla i den skala som sägs!
var tvungen och prova & se om det passade, som sagt det grenrör som är på bild kommer jag bara köra på inkörningen.
bara test! men passade perfekt, behöver dock rotera wg, så screamer pipen inte tar i downpipe!
så detta är lite vad som har hänt nu! letar som sagt efter garage fortfarande, så jag kan börja sätta i motorn och dra kablage till sprutet,
om cirka 2-3 veckor får jag kopplingsatsen, och diverse givare För oljetryck, temp, vatten osv
stay tuned!