Tjabba tjabba...
Nu har jag äntligen fått gjort lite mer på bilen, "så skönt med semester" så nu får man verkligen något gjort.
Fick tag i bättre begagnad drivaxlar, fått svetsat screamer pipen till wastegaten, även fått fixat fästena till kylaren, fick montera den på sniskan,
då den inte fick plats på orginal platesen eller vad man ska säga, då downpipen/turbon bygger ut.. Det blev bra endå.
Så blev fästet, blev dock inte nöjd, men ska göra om det till vintern, då jag endå ska göra om det mesta och snygga till allt. "Vill bara får igång bilen så jag vet att allt ska lira"
Översta fästet är ochså färdig, Fick förlänga då jag fick sid montera kylaren.
Drivaxlarna, ny målade och färdiga! Har även beställt helt nya drivaxlar som jag ska ha som reserv, dessa lär nog ta slut rätt fort! haha
Efter en bra stund att misshandla övrelänkarm, så fick jag äntligen av möget! Såg dock sen att mycket växellåds olja, men ska endå i ny olja
Nu är båda på plats i allafall "glömde dock ta bild på andra sidan"
Skulle ha köpt en färdig screamer pipe, men tänkte vafan! har ju svets, och jag behöver lära mig mer på att svetsa, "ja inte det snyggaste" men det är väldigt svårt med flus tråd, men det är tätt iallafall, så det duger bra till mig. "tanken är att köra med gas sen, blir mycket snyggare resultat.
la cirka 20 min på att bara mäta in så det passade, samt gick fritt från downpipen, lagom med plats, röret är dock inte klart än den ska svänga mer neråt i baken.
Som ni ser där så ska den svänga mer neråt, så det ska jag fixa nu i veckan
Det är lite vad som har hänt nu sen i måndags, just nu väntar jag in lite saker, nya drivaxlar, shortshifter, och mina kylar slangar, och mina olje slangar till kylaren..
Som sagt börja stressa upp detta lite nu då jag verkligen vill ha igång bilen, för att se så allting lirar som det ska, och att motorn håller ihopa. Mycket av detta som är gjort just nu är lite av dåligt uppbyggt, så jag kommer fixa allt i tur ordning så fort bilen är mappad och klar, då ska liksom hela framvagnen uppgraderas, alla fästen ska byggas om och göras snyggare, bakskärmar ska svetsas om, byta framskärmar. ALLT ska fixas in i minsta detalj..
Stay tuned <3