3042
Sök

Varför gillar ni en Volvo 740?

DFFL
9 020 Inlägg
3 februari 2007
Trådstartare
Mäki skrev:
Jag gillar dom inte helt enkelt smile Volvoraggarna i sandviken har dom fullproppade med wounderbaums å sen står dom brevid sopcontainrarna vid ICA varje kväll...

Dem får ju ingen pant på plåt, och de får inte plats i containrarna.
Kan ju vara svårt att klämma ner en container i en annan.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
3 februari 2007
Jag tycker att 740 är hur fin som helst! Är absolut inget fel med det smile

Allt för den där jävla hatten!

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
3 februari 2007
Mäki skrev:
Jag gillar dom inte helt enkelt smile Volvoraggarna i sandviken har dom fullproppade med wounderbaums å sen står dom brevid sopcontainrarna vid ICA varje kväll...

Ganska listigt att döma ut bilen efter vilka som kör den... Det säger ju mycket om driftsäkerheten osv

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

873 Inlägg
3 februari 2007
Säker på att det inte är en synvilla?
Dom är ju rätt lika kontainrarna tongue

Ps.
Jag har också en häftig Wonderbaum i 740'n. (skogsfrisk)
Ett måste om man ska smälta in när man rullar in på korvmojar.

Don't get mad, get even.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
3 februari 2007
gregolt skrev:
Mäki skrev:

Ganska listigt att döma ut bilen efter vilka som kör den... Det säger ju mycket om driftsäkerheten osv

Vart har jag skrivit om driftsäkerheten då? Jag skrev att jag inte gillar dom (aldrig gjort det) och raggarna här gör de ju inte bättre, tror jag har sett en ända fräsh 740, och den var riktigt fin. Men skulle ändå inte vilja ha en

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

FreddeK
3 februari 2007
Sandman skrev:
Säker på att det inte är en synvilla?
Dom är ju rätt lika kontainrarna tongue

Ps.
Jag har också en häftig Wonderbaum i 740'n. (skogsfrisk)
Ett måste om man ska smälta in när man rullar in på korvmojar.

Jag h en rosa i min...undrar vad det är för lukt? iallafall det rosa skär sig fint med blåa lacken på min 745...

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
3 februari 2007
Missuppfattade kanske syftet med ditt inlägg, jag tolkade det som om du inte gillade bilarna för att "volvoraggarna" gled omkring i dom. My bad!

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

One Man Clan
4 287 Inlägg
3 februari 2007
740in e ju en riktigt trotjänare de ...kan ju göra var som med en sån och dom bara går och går ..nästan som en tennkulemotor ..startar den så går den också tongue ..vem skriver vibrerande växelspak osv ? ..jo tro fan de om den gått 20-30 tusen mil ... vänta bara till sin egna bil gått 20 tusen och alla bussninga å fästen e slitna ... visst 740 e väl inge snygg men funkar väl ändå på något vis ..men skulle nog inte få för mig å ha en till ....

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
3 februari 2007
gregolt skrev:
Missuppfattade kanske syftet med ditt inlägg, jag tolkade det som om du inte gillade bilarna för att "volvoraggarna" gled omkring i dom. My bad!

Lungt det smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Drop Shop
926 Inlägg
3 februari 2007
finns alldeles för mycket klåpstylade 740 körda av wannaberaggare för att man ska kunna tycka om bilen.

Duger som vinterpulka, inte mer smile

873 Inlägg
3 februari 2007
mellowd skrev:
finns alldeles för mycket klåpstylade 740 körda av wannaberaggare för att man ska kunna tycka om bilen.

Visserligen.

Men i ärlighetens namn.

De flesta Golfar jag haft oturen att åka med i modern tid har körts av golf raggare i keps och varit totalt sönderstylade och choppade med billighetsmätare i hopp om att folk ska tro att det är en GTI.

Finns fina bilar av alla slag oavsett stämpel faktiskt.

Don't get mad, get even.

Drop Shop
926 Inlägg
3 februari 2007
Sandman skrev:
mellowd skrev:

Visserligen.

Men i ärlighetens namn.

De flesta Golfar jag haft oturen att åka med i modern tid har körts av golf raggare i keps och varit totalt sönderstylade och choppade med billighetsmätare i hopp om att folk ska tro att det är en GTI.

Finns fina bilar av alla slag oavsett stämpel faktiskt.

You got me :\
Finns fula bilar av alla märken, och snygga bilar av nästan alla märken tongue

873 Inlägg
3 februari 2007
Schyst GTI föresten wink

Ser nästan aldrig en MK2.

Don't get mad, get even.

787 Inlägg
3 februari 2007
FireTraXX skrev:
Vad är det ni gillar med volvo 740?
Har sett många som är väldigt stolta över sina bilar av den modellen, och även om jag skulle försökt så hade jag inte kunnat förmå mig att tycka om den.
Den är enligt mig den fulaste bilen som finns, ritad med en linjal av en 4-åring :S

*Rubrik ändrad av moderator.
Läs: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18179

Det är för att du är en kvinna!!

Riktiga män åker volvo 740.

egen företagare
630 Inlägg
3 februari 2007
amazon_jonsson skrev:
FireTraXX skrev:
Camitz skrev:
Du kan nog inte räkna med att du har högre betyg än vad killen med v40 har efter denna tråden startades smile Såna här trådar brukar spåra ur och det e ju en del volvo folk här på garaget!

Som sagt smaken e som baken, DELAD
klart några gillar den några inte, så nu slutar vi bråka smile

Ska nog överleva bönderna tongue

hmm.. överleva bönderna?? någonting säger mig att volvo alltid kallats för en riktig svenson bil? och hur många svensons är bönder???
sen måste jag ju säga att 740 kanske är "ful" (inte enligt mitt tycke) men som det har sagts förut att det är billiga delar osv det gör ju sitt.. för det priset du får köpa begagnade delar för det kan man köpa nytt för till volvo. inget ont om din saab eller vad det var men det är väl en ganska dum fråga? jag menar varför fråga en golfspelare varför han gillar golf?

mer eller mindre hela gotland och mer eller mindre hela småland, och ganska mycket i övriga landet finns det bönder, så ja, Svenssons är också bönder och av dom bönder jag känner, så har dom flesta en förkärlek just till volvo.

272 Inlägg
3 februari 2007
Jag älskar turbovinet i en 740 tic! det är fan nåt jävla "special" över en gammal tic wink sen är 740 en okomplicerad soft bil som är pålitlig, billig att äga (inte tic), komfortabel och enligt mig snygg (gillar kantiga linjer). Visst går itne skönheten att jämföra mot dagens bilar men dåtidens bilar var inte så runda dom heller om ni tänker efter.

873 Inlägg
3 februari 2007
mr_loffe skrev:
Jag älskar turbovinet i en 740 tic! det är fan nåt jävla "special" över en gammal tic wink sen är 740 en okomplicerad soft bil som är pålitlig, billig att äga (inte tic), komfortabel och enligt mig snygg (gillar kantiga linjer). Visst går itne skönheten att jämföra mot dagens bilar men dåtidens bilar var inte så runda dom heller om ni tänker efter.

Jo det är väldigt sant.

Jag tycker ärligt talat inte den är särskillt tiltallande rent utseendemessigt.
Men det går ju inte att jämföra med bilar som är äldre eller nyare.
Formspråket skiljer från decenium till decenium.

Jämför man med dåtida bilar är den väldigt snygg, men inte nog med det.
Jämför man med en dåtida bil som gått lika långt och dessutom i samma prisklass... ja då tittar du på ett fult lik som knappast ens är vägdugligt.

Don't get mad, get even.

DFFL
9 020 Inlägg
3 februari 2007
Trådstartare
AlvereZ skrev:
FireTraXX skrev:
Vad är det ni gillar med volvo 740?
Har sett många som är väldigt stolta över sina bilar av den modellen, och även om jag skulle försökt så hade jag inte kunnat förmå mig att tycka om den.
Den är enligt mig den fulaste bilen som finns, ritad med en linjal av en 4-åring :S

*Rubrik ändrad av moderator.
Läs: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18179

Det är för att du är en kvinna!!

Riktiga män åker volvo 740.

Kan slå vad om att du har en keps som det står "Riktiga män luktar diesel" på också.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

7 120 Inlägg
3 februari 2007
Bor i småland.(volvos hemland)
En dag när man är ute och går ser man typ de här bilarna:
Volvo 740, Volvo 240, Volvo 740, WOW en ... Volvo s40, Volvo 140, volvo 740, Volvo 940, SAAB 900 OG (WOOOOW), Volvo 240, Volvo 740 osv osv.
Såhär ser 90% av alla 740 ut: http://www.blocket.se/vi/10780916.htm?ca=18_s

Sen är man typ ensam mitt bland alla volvoräggers att gilla japs-bilar..

Och tyvärr måsta säga att 740 ser ut som skit, faktiskt.
Håller med killen med audin till 100%
Senast redigerat av Aerodynamik (4 februari 2007)

796 Inlägg
4 februari 2007
Men hallå sluta smutskasta 740 dom äger ju skiten ur alla bilar vad gäller känsla, prisvärdhet, bygglädje m.m. Så många människor kan inte ha fel. Visst det finns många 740 raggers, men och? När man är ung vill man ha en stryktålig bil som man vill börja experimentera sig på för att öka sitt bil intresse. Visst 740n är inte snygg original det kan jag hålla med om, men den känns ändå så originell när man ser den. Roligare bil får man inte för pengarna.. tack för mig.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Sök