3301
Sök

är blaupunkt bra?

Smålänning
7 883 Inlägg
6 februari 2007
Blaupunkt är Hoch kvalität när den är som bäst. Provat att vara precis brevid när han med 18 tummarna sätter igång för fullt.. Det är mastigt kan jag lova... tongue tyvärr så tål inte dörgångjärnen trycket big_smile dom har börjat hänga...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

27 Inlägg
6 februari 2007
Trådstartare
twin_cam skrev:
Blaupunkt är Hoch kvalität när den är som bäst. Provat att vara precis brevid när han med 18 tummarna sätter igång för fullt.. Det är mastigt kan jag lova... tongue tyvärr så tål inte dörgångjärnen trycket big_smile dom har börjat hänga...

sjukt tryck d kan bli me rätt grejjer...
ja har fått möjligheten att köpa ett gammalt rockford fosgate steg, ä från 2002. kostar 15.500:- nytt. ja får d för runt 5000:- värt pengarna? blir ju bra mycke mindre än blaupunkts, men frågan ä om d ä värt d lr om man förlorar på effekten, verkar som d ä aningen skillnad, även om rockford steget va en sanslös värsting nä d kom.
kan inte länka då d inte finns o köpa på nätet längre. men ligger en annons på blocket.

http://www.blocket.se/vi/10773645.htm?ca=15_s

kan aldrig bli för mycket bas eller hk

27 Inlägg
6 februari 2007
Trådstartare
har börjat fundera på kicker L7 15 oxå, lr va den nu heter. fyrkantiga 15tummanr som ligger på runt 3999:-
o sen ä ju cerwin vega stroker 15 tummarn inte fel heller. samma pris på den.

BESLUTSÅÅÅNGEST!!

Dieselgypsy
538 Inlägg
7 februari 2007
Jag tycker du borde provlyssna alla baser innan du köper något alls!

Om Blaupunkt: Det är ett gammalt företag som har tillverkat väldigt många olika audio-komponenter i många år. De har allt från billiga saker till dyra saker, men här gäller alltid. LYSSNA själv innan du köper något.

Märken jag själv rekommenderar är:

-MB Quart (Väldigt bra högtalar, och högtalarkomponenter)
-Macrom (slutsteg, har funnits ett bra tag, och förstärker hur fint som helst)
-Alpine (HU, och Slutsteg är väldigt bra, kan tyvärr inte göra något uttalande om högtalarna)
-Pioneer (högtalare)
-nakamichi (no need to say more)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

27 Inlägg
7 februari 2007
Trådstartare
TheDeadDorkster skrev:
Jag tycker du borde provlyssna alla baser innan du köper något alls!

Om Blaupunkt: Det är ett gammalt företag som har tillverkat väldigt många olika audio-komponenter i många år. De har allt från billiga saker till dyra saker, men här gäller alltid. LYSSNA själv innan du köper något.

Märken jag själv rekommenderar är:

-MB Quart (Väldigt bra högtalar, och högtalarkomponenter)
-Macrom (slutsteg, har funnits ett bra tag, och förstärker hur fint som helst)
-Alpine (HU, och Slutsteg är väldigt bra, kan tyvärr inte göra något uttalande om högtalarna)
-Pioneer (högtalare)
-nakamichi (no need to say more)

självklart hade ja provlyssnat om d gått. men ja känner ingen som har bilar med sånna här saker.. o butiker har inte den sortens högtalare för lysning. kollat överallt o ingen butik i gbg har d. d enda som finns att lyssna på ä standardtillverkade lådor med som mest 12or och vanliga framsystem. tydligen säljs inte så mycke av d större högtalar sortimentet. så som läget ä här i gbg får man gå på rykte.
finns ingen butik som säljer cerwin t.ex. svårt o lyssna då.
finns en butik som har blupunkts velocity saker, men inget uppbyggt att lyssna på.
dom har även kicker, fast ännu mindre o lyssna på av d märket.. så d ä d värsta..
därför ja ber om åsikter

Sök