3542
Sök

Stötdämpare bak lossnat och ska köra långt under jul/nyår - video finns i inlägget

2 Inlägg
12 december 2021
Trådstartare
Hej, skulle byta hjul för en vecka sedan (använder nästan aldrig bilen) och såg detta

https://imgur.com/a/Djj0Uqb

Den har låtit lite när jag kört på gupp ett par månader men besiktningen sa i våras att krängningshämmaren höll på att bli dålig och att det kunde låta lite, men fick fortfarande köra bilen. Så jag vet inte hur länge den har varit såhär.

Tror ni att jag fortfarande kan köra bilen under helgdagarna? Det blir mestadels långa sträckor på E4an.

2 845 Inlägg
12 december 2021
Jag skulle inte köra nån längre sträcka med detta. Max lite sakta till verkstad om du nu inte kan fixa det själv.

984 Inlägg
12 december 2021
Nej, kör inte med bilen. Tror knappast att den var så på besiktningen.....

VAG har världens bästa bilar.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
12 december 2021
Det kan ju vara rent livsfarligt speciellt om du ska köra på E4:an där hastigheten är hög. Du har ju ingen dämpning alls på det där hjulet. Kör bilen sakta till en verkstad. Hinner du inte få den fixad får du väl hyra en bil.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
12 december 2021
Skulle inte köra en meter med det. Livsfarligt när stötdämparen inte sitter fast i något. Beställ hem delar och fixa det eller ta den till närmsta verkstad.

2 Inlägg
12 december 2021
Trådstartare
Tack för snabba svar, kommer inte köra smile

7 439 Inlägg
13 december 2021
mrgreen97 skrev:
Tack för snabba svar, kommer inte köra smile

Klokt! Annars utsätter du inte bara dig själv och din familj för livsfara - utan även alla andra du möter.

Har du ingen erfarenhet av att byta fjäderben ska du inte ge dig in på det.
Krävs en del specialverktyg och kan vara ett riskabelt jobb.

Bed verkstaden kolla även andra sidan.
I princip byter man inte en fjäder, utan alltid paret.
Bilen kan bli "låghalt", vilket kan medföra oönskade egenskaper i en utsatt situation.

4 137 Inlägg
13 december 2021
Ser ut som fjäderbenslagringen som gett sig

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

Fri fart för ett fritt folk!
14 125 Inlägg
13 december 2021
spillolja skrev:
Ser ut som fjäderbenslagringen som gett sig

tycker oxå det..   nog bara att köpa en ny och smäcka dit borde gå relativt lätt. 

försökte se vad det var för bil men trumbromsar så är jag borta direkt när det är den typen av bakvagn smile    men att köra med det är mindre bra.. då bilen kan byta riktning om man råkar lätta lite för mycket med röven och den hoppar ur sitt läge..  sen kan det bli tråkiga skador på tornet oxå

Kör fort så hinner inget hända...

Sök