Svar på rubriken: Man blir aldrig nöjd hur mycket man än kostar på/bygger om en bil för.
På en Wrangler kan man börja med lite större och grövre däck.
Om man puckar upp 2" får man på ännu större däck.
Byter man till 3"-höjningssats får ännu större däck plats.
Kostar man på en 6" höjningssats borde man vara nöjd med de däck som får plats.
Men nu måste man ha stenkrypare eller andra axelutväxlingar.
När man ändå byter axelutväxlingar kan man passa på och sätta in diffspärrar fram och bak.
För att skydda monterar man skydd för styrstag, motor, fördelningslåda, tank och axelklumpar.
Efter ett tag märker man att man behöver rocksliders eller treesliders.
De töntiga originalkofångarna byts mot ARB-bumpers.
Frambumpern kompletteras med winsch.
Bakbumpersen kompletteras med "swing away" reservhjulshållare.
Reservhjulshållaren kompletteras extratankar för vatten och bränsle.
In- eller utvändigt monteras burbåge/rullningsskydd.
Rullningsskyddet komplettera med stort takräcke.
Takräcket komplettera med taktält.
Naturligtvis en massa extraljus åt alla håll och kanter.
Puh!
Det tar ALDRIG slut inom offroadhobbyn.
Förr, i min ungdom, stylade man sin typ 1 genom att plocka bort navkapslarna, kryssa strålkastarglasen med eltejp samt ett par Marchal Fantastic.
Möjligen även Marchal strålkastarinsatser och en Abarth ljuddämpare med 4 slutrör.
Personligen satte jag även in en Porsche 1600 motor med rensad ljuddämpare(skäms för det sista).
Låt fantasin skena och plöj ner mer pengar i biltillbehör än på Tailandresor - tycker jag - som aldrig kan sluta gynna/försörja eftermarknadsindustrin.
Överst i sedelbunten ligger pengarna till hunden, men sen kommer bilarna - för många bilar är inte nog.
Så t s - styla din bil som du vill - nöjd blir du aldrig - mycket vill ha mer!
Men räkna inte med att du får tillbaka pengarna - om du inte hittar någon som du själv!
Välkommen i klubben!