3315
Sök

Behöver Hjälp med Bröllopsmusik...

Colaberoende
1 219 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
En av mina vänner gifter sig imorgon och jag ska fixa lite musik till honom att ha på kvällen att dansa till/lyssna till.

Åldersgruppen kommer vara otroligt blandad och det får inte sväva ut till någon Techno, dansband och sånt utan normal dansmusik i allmänhet.

Har tyvärr haft en del att göra (Har nyss köpt kläderna och bröllopsgåva) så jag har tyvärr inte hunnit med att fixa så mycket musik ännu men jag har lite planer.

Vore kul om några här på garaget kunde hjälpa till med förslag ang. musiken.
Kanske erfarenheter från egna bröllop.

Ska iväg nu och hjälpa brudgummen men kommer tillbaka senare för att se om några har bra tips.

Mvh. Ena

Rörpulare
1 453 Inlägg
2 februari 2007
Gamla klassiker!! fyfan va skoj de va sista timmarna när alla börjar bilr lite runda och svänga till såna gamla låtar smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Colaberoende
1 219 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
Det jag har funderat på är 70-80 tal, Sånt som alla känner till. Ballader är inga problem.
Har en del gamla Medleyn på lager. Nyktert kommer det inte att bli. Så det blir nog bra fart i stugan.

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
2 februari 2007
Vet inte hur gamla ni är, men jag vet att vi går igång på sånt som gick på våra skoldanser - klassiska 80-talsjolmigheter... wink

Och Creedence, Boppers och ACDC och sånt som förekommit i bilen under partyåren på ströget! ACDC för fantastiska minnen av afrikansk dans till Stiff upper lip... big_smile

Burn Baby Burn (som jag inte har en aning om vem som gör!) är också en favorit, pga roliga gemensamma minnen - vi KAN inte höra den utan att se dansande ödlor! Och ser man dansande ödlor framför sig måste man bara le! big_smile *ja, vi snöade in på Dungeon Siege en period wink*

Några tankar. Antar att du känner brudparet tillräckligt väl för att veta om det finns några sådana där totala personliga favvosar...?

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

179 Inlägg
2 februari 2007
En sak man kan tänka på är också att plocka med sig rätt nya låtar och sådär, för ju senare det blir på kvällen, desto yngre blir deltagarna.
De bröllop jag varit på så brukar de flest vara runt 20-30 år vid midnatt. wink

Lycka till på sökandet!

"En kameleont, har den samma färg som sig själv?"

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
2 februari 2007
Eller chocka alla med typ Marilyn Manson eller nått sånt!! lite kul vore det allt!smile

Grattis iallafall!!

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

Colaberoende
1 219 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
Klart jag vill chocka. Men Rosenström och Magnus Ugglas Pissfittor får nog ligga i kavajfickan tills det blir yngre folk kvar.

ska bränna ner en hel del av det jag har.

Live the dream
358 Inlägg
2 februari 2007
Allvarligt..Queen funkar alltid. kanse lite Status Quo, Pink Floyd...etc

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!

482 Inlägg
2 februari 2007
Gamla klassiker som Chic - Good times & Madness - our house till exempel smile

- Bromsa är ett tecken på svaghet -

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
2 februari 2007
"tryckare" är ju lag att ha mot slutet, tex 90tals mariah carey, witney houston och celine dion.. fins många bra! ladda ner å lyssna själv smile

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

Colaberoende
1 219 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
Har ju jobbat som Discjockey förut men har alltid tackat nej till Bröllop för det är det svåraste man kan ha.

Men tack för tipsen.
Ska bränna ner en hel del nu.

12 086 Inlägg
3 februari 2007
Ena skrev:
Klart jag vill chocka. Men Rosenström och Magnus Ugglas Pissfittor får nog ligga i kavajfickan tills det blir yngre folk kvar.

Pissfittor? xD

Bröllop känns ju typ rätt rent, typ pop/rap/dans musik känns ju inte helt rätt.. men jag vetifan, kan va för att ända bröllopen jag varit på är mina föräldrars smile

Antar att vanlig radiomusik funkar lr gamla godingar.

Colaberoende
1 219 Inlägg
3 februari 2007
Trådstartare
Den låten är ganska poppis i Garaget där både Bruden och brudgummen har sina hörn.
Hon kör Folkrace och han bygger Rallybil. Men jag har inte lagt in den.
Vanlig Dansmusik vill dom ha. Lite svårtolkat men det har blivit en salig blandning.

JapMax skrev:
Ena skrev:

Pissfittor? xD

Bröllop känns ju typ rätt rent, typ pop/rap/dans musik känns ju inte helt rätt.. men jag vetifan, kan va för att ända bröllopen jag varit på är mina föräldrars smile

Antar att vanlig radiomusik funkar lr gamla godingar.

873 Inlägg
3 februari 2007
Hittade ett gammalt kasettband häromdagen som jag körde igång.
Just den Uggla låten satte då igång på den gamla bandaren.

Nostalgi wink

Don't get mad, get even.

Sök